To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Inne - Serwis po czwartym roku

achelon - 14 Luty 2018, 20:23
Temat postu: Serwis po czwartym roku
Cześć, chcę wykonać serwis po 4 roku użytkowania (60k km). Serwis namawia mnie na:
- wymiana oleju + filtry (ostatnia wymiana przy 43k km, rok temu)
- filtr kabinowy + dezynfekcja (ostatnia wymiana j.w.)
- wymiana płynu hamulcowego (ostatnia wymiana przy 25k, dwa lata temu)
- wymiana świec zapłonowych (nie wymieniane)

czy powinienem wymienić coś jeszcze lub coś nie ma sensu wymieniać?

mietrusz - 14 Luty 2018, 21:37
Temat postu: Re: Serwis po czwartym roku
Płyn chłodzący już stracił swoje właściwości i uszkadza uszczelkę głowicy.
Filtr powietrza silnika to podstawa przy takim przebiegu i lat.
Płyn hamulcowy wymieniam razem z płynem chłodzącym co 4 lata ale jak masz kasę to nie zaszkodzi go wymienić.
Reszta jak wyżej.

Adam10 - 15 Luty 2018, 08:41

To co wymieniłeś plus to co napisał mietrusz :)

Olej polecam wymieniać co rok lub 15tyś km, tak samo filtr kabinowy

Filtr powietrza co 30 lub 45tyś km w zależności od tego jak auto jest użytkowane

płyn chłodzący co 4 lata lub 60tyś km

płyn hamulcowy co 4 lata lub 60tyś km

Dodatkowo polecam max co 30tyś rozebrać hamulce, oczyścić, posmarować i na nowo poskładać. (ja to u siebie robię 2 razy do roku)

świece co 60tyś jest jak najbardziej ok.


Oczywiście przy okazji kontrola wszelkich luzów w zawieszeniu

zimny41 - 15 Luty 2018, 08:57

Witam,....ja mam pytanie do miertusza .............jak płyn chłodniczy może uszkodzić uszczelkę głowicy ..........to prawda z czasem traci swoje właściwości ale czy podczas użytkowania auta nie robisz dolewek świeżego płynu zdarza się latem nawet 2 razy
Adam10 - 15 Luty 2018, 09:17

to może ja Ci odpowiem....

Z płynu chłodzącego po pewnym czasie wytrącają się związki chemiczne przez co traci swoje właściwości (odporność na zamarzanie, efektywność kumulowania i przenoszenia ciepła) oraz w układzie chłodzenia zaczyna się wtedy wytwarzać kamień (doskonale to widać w starym płynie chłodzącym po jego kolorze). Samej uszczelki pod głowicą płyn nie uszkodzi (a już na pewno nie metalowej która jest w silniku 1.2) natomiast nie efektywny układ chłodzenia może powodować przegrzewanie się silnika lub miejscowe przegrzewanie (kamień w kanałach wodnych) co w dłuższej perspektywie powoduje uszkodzenia chłodnicy lub odkształcenie się głowicy czego następnstwem jest wymiana uszczelki pod głowicą oraz planowanie głowicy (która od wys temp się odkształciła).

mietrusz - 15 Luty 2018, 12:03

W instrukcji świece co 60tys ale dobrze jest wymienić do 30tys.
achelon - 22 Luty 2018, 20:07

Dzięki wielkie wszystkim za odpowiedzi

mietrusz napisał/a:
W instrukcji świece co 60tys ale dobrze jest wymienić do 30tys.


Czy mógłbyś udostępnić instrukcję serwisowania? Szukałem takiej w google ale niestety nie znalazłem.

mietrusz - 22 Luty 2018, 23:59

Oddałem wraz ze sprzedażą Corsy D a w książce serwisowej od Corsy E nie ma już co i kiedy wymienić,niestety.Niektóre rzeczy pamiętam.
mietrusz - 23 Luty 2018, 00:01

@zimny41.Info z programu w TVN Turbo.Zapytaj ich.
achelon - 26 Luty 2018, 16:57

mietrusz napisał/a:
od Corsy E nie ma już co i kiedy wymienić,niestety.


Nie ma już w instrukcji od Corsy D po liftingu. Opel chyba nie chce abyśmy wiedzieli jak serwisować, tylko co roku do ASO zostawić kilka stówek.

Z ciekawości jeszcze zapytam, kiedy wymienialiście szczęki w hamulcach tylnych?

Adam10 - 26 Luty 2018, 17:37

achelon napisał/a:
Z ciekawości jeszcze zapytam, kiedy wymienialiście szczęki w hamulcach tylnych?


kiedy dojdą do wartości granicznych... u jednych jest to co 40tyś km a u innych co 200tyś km. Zależy od stylu jazdy i jakości szczęk oraz dbania o układ hamulcowy. Przynajmniej raz do roku należy hamulce zarówno tarczowe jak i bębnowe rozłożyć, oczyścić, sprawdzić działanie układu, posmarować nowym smarem i poskładać. To gwarantuje sprawność układu hamulcowego i wydłuża żywotność

mietrusz - 26 Luty 2018, 23:30

Jak sprzedawałem to miała 70tys. i nie było z szczękami problemów.Wcześniej w Astrze I wymieniałem po 120tys. i w innych autach wcześniej też koło 120tys.Normalna jazda.
Hamulce są rozbierane tylko podczas wymiany części.Nigdy w żadnym z moich samochodów nie czyściłem hamulców,też na fakturach od przeglądów nie widziałem też takiej pozycji.

Adam10 - 27 Luty 2018, 11:36

I to jest właśnie przykre że taka u nas jest kultura techniczna. To nie Twoja wina tylko serwisantów którzy powinni mieć odpowiednią wiedzę. Niestety powszechne też u nas jest składanie na sucho a potem dziwne że się za szybko zuzylo, że hamulce blokują albo że rozebrać się czegoś nie da i potem mówią klientowi "trzeba nowe" . Jakby o to wcześniej zadbali to nie trzeba by nowego. Ile ludzi jeździ z blokujacymi hamulcami to masakra


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group