To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ elektryczny, zapłon - Nie odpala

zarzyk - 20 Styczeń 2018, 15:20
Temat postu: Nie odpala
Cześć,

Mam pytanie jak w tym silniku jest zaplon rozwiazany? Kiedys wymienialem swiece i jest tam listwa co trzyma swiece. Jest gdzies jakis modul rozdzielajacy czy jakas cewka? Pompa paliwka dziala bo wlasnie wsaszilem dziadkowi nowa.

SzymonSt - 20 Styczeń 2018, 20:38

A sprawdzałeś czy jest iskra. Tylko wykręć świecę i sprawdź na niej.
zarzyk - 21 Styczeń 2018, 10:59

Bede patrzyl bo nie mialem walizki zeby cewki z listwa wykrecic. Zdaje mi sie tez ze mam za male cosnienie na pompie i napiecie. Ale naladuje akumulator i bede dalej szukal. Gdzie jest jakis modul od sterowania iskra?
SzymonSt - 21 Styczeń 2018, 17:40

Podejrzewam że masz taki moduł zapłonowy:
https://www.google.pl/sea...03kbCPcgKNMWgM:
I to jest twoja cewka zapłonowa. Sygnał do iskry dostaje prawdopodobnie z układu centralnego. Może padł Ci moduł. Gdybyś sprawdzał iskrę to musisz zamocować wszystkie 3 świece.

zarzyk - 21 Styczeń 2018, 23:57

Dobre info o iskrze. Co masz na mysli o module centralnym? Sterownik auta ?
Adam10 - 22 Styczeń 2018, 15:01

żaden moduł centralny.....


cewka informacje o impulsie dostaje z czujnika położenia wału. I prawdopodobnie padł Ci właśnie czujnik położenia wału. Pewność uzyska się po podpięciu kompa i sprawdzenia impuslatora wału korbowego.

Gdyby cewka albo któraś świeca była walnięta to powinien odpalić ale nie chodziłby na jeden cylinder. Jeżeli kręci a nie odpala to podejrzany jest czujnik położenia wału, pompa paliwa albo immobiliser. Chyba że masz np alarm który coś odcina w aucie?

SzymonSt - 22 Styczeń 2018, 17:20

W odpowiedzi Adam 10 jest trochę prawdy. O czujniku położenia wału poczytać można:
https://autokult.pl/13753,czujnik-polozenia-walu-korbowego

Czujnik daje sygnały do modułu centralnego a z niego napięcie w odpowiedniej chwili do cewki. Inne wymienione przez Adam 10 możliwości uszkodzenia są możliwe. Trzeba sprawdzać po kolei.

zarzyk - 22 Styczeń 2018, 18:50

Dzisiaj troszeczkę pogrzebałem raczej informacyjnie i paliwko jest, iskra jest. Może ten czujnik. Obecnie zalewa świece robia sie czarne i mokre jak by ktos je umoczyl w benzynie.

Jak sprawdzałem iskrę to delikatnie mnie kopało i zastanawiam się czy wymieniać dise czy nie. czuknik położenia wałka w tym silniku gdzie jest?

Przepraszam, że tak pytam ale auto stoi u dziadka a po pracy czasu wiadomo nie duzo bo ściemnia się i zimno :/

SzymonSt - 22 Styczeń 2018, 20:54

Ten link pomoże Ci znaleźć czujnik położenia wału:
http://forum.opel24.com/t...ego-i-wymienic/
Powodzenia jeśli się zdecydujesz

Adam10 - 23 Styczeń 2018, 09:54

jeżeli jest iskra to wygląda na to czujnik położenia wału jednak pracuje.

Jak sprawdziłeś że podaje paliwo?

Warto by podłączyć pod kompa to auto. Czujnik wałka rozrządu może być też padnięty w takim razie. Bez podglądu na parametry mogę Tobie jedynie podać kilka możliwych rozwiązań.


aha, i nie polecam w ten sposób sprawdzać iskry ;) DISy są na to bardzo czułe.

Jesteś pewien że przez te próby odpalenia nie zalałeś silnika?

zarzyk - 23 Styczeń 2018, 18:04

auto stoi noc bez świec, ile się dało to wytarte do sucha różnymi metodami typu ścierki ręczniki itp. Tłoki przez świece sa suche i nawet ładne. Wkręcam świece składam resztę i zakręcę tak z 5 sekund w tym czasie pryknie raz jak by chciał zaskoczyć i dalej nic. Wykręcam świece i są całe mokre aż kapie z nich.

SzymonSt, Jakos ironicznie to zabrzmiało. :) Nie wygląda skomplikowanie tlyko że trzeba wejść pod auto... no nic. kobyłki kupa ubrań i jedziemy. Ktoś pamięta jaki klucz dokładnie?

Nie sądziłem, że ktoś jeszcze będzie chciał pomagać przy takich autach. wielkie zdziwienie i uszanowanie z mojej strony.



Jeszcze wpadł mi jeden pomysł. Nie mam komputera ale miałem kiedyś calibrę i tam można było odczytać kody spinają piny A i B w gnieździe i mrugała kontolka. Tutaj też tak można?

Pomyślałem sobie, że mógł paść czujnik temperatury, tylko ile ich tu jest. Jeden daje info silnikowi (ecu) a drugi na zegary? Obecnie mam audi i tam są da osobne czujniki. Może dla tego zalewa bo jak czujnik pada to temperature pokazuje -999 stopni to leje paliwa jak wode z kranu? Gdzie jest taki czujnik w silniczku?

Adam10 - 23 Styczeń 2018, 18:27

Wszystkie świece są tak samo mokre?

nie wiem czy jednak to nie będzie DIS... może być za słaba iskra. Albo może rozrząd Ci przeskoczył i wtedy by pasowało że leje paliwem, iskra jest ale nie odpali


Szkoda że jesteś tak daleko, bo w Poznaniu albo w Gdańsku to bym pomógł z kompem ;)

Czujnik masz na pewno jeden na pompie wody. Wiesz jakie masz oznaczenie silnika? to jest Z10XE?

zarzyk - 23 Styczeń 2018, 18:47

Tak oznaczenie silnika Z10XE 98 rok 1.0 12V.

Generalnie auto zgasło na skrzyżowaniu przy normalnej pracy. Kompa mam ale do sprawdzenia aut z grupy VAG. kilka programów do opla mam ale zapewnie nie ten kabel i nic nie zrobie. swiece tak wszystkie tak samo mokre może pierwsza od prawej stojąc przed autem zawsze bardzije czarna ale to pewnie wiecej nagaru rozpuszcza paliwo. Patrząc po częściach to będzie czarny lub niebieski. Jest tu różnica pewnie jak i w innych autach. czyli szukać go dzieś w okolicy pompy wody??

od strony zderzaka po lewej stronie zaraz pod pokrywką z tej instrukcji
http://workshop-manuals.c...ditioning_lhd)/

Adam10 - 23 Styczeń 2018, 18:50

czujnik jest na górze, prostokątna wtyczka przy pokrywie zaworów.

zarzyk napisał/a:
Generalnie auto zgasło na skrzyżowaniu przy normalnej pracy.


Podczas kręcenia nie ma jakiś niepokojących stuków?

Jeżeli tak to wygląda to jednak bym się zainteresował czujnik położenia wału i czujnikiem wałka rozrządu

zarzyk - 23 Styczeń 2018, 19:20

nic nie słychać dziwnego. kręci tak jak zawsze tylko nie odpala. Umówiłem się ze znajomym na podpięcie pod kompa. Troche mordęga się tam dostć w godzinach szczytu na holu ale trudno może coś się wyklaruje o ile interfejs z aliexpres pokaze prawde delphi z oryginalnym programem delphiego :) jeszcze sprawdze błędy metodą jak w calibrze styki a i b ale tu jest zlacze 16 pinowe to 5 i 6 i zobaczymy co wymiga mi lampka. mam nadzieje ze kody beda dwu liczboe a nie t 4 gdzie trzeba uzywac jakis dekoderow kodow P czy jakoś tak.

zdam relacje jak coś się dowiem. po tak jak piszą strzelajać we wszystko co odpowiada za zapłon to można pół auta wymienić a okaże się pierdółka za 9zł np ten czujnik temperatury. Póki co mam nowe świece i pompe paliwa (wkład ) a obudowa używana ale w eleganckim stanie. Zamówiłem używaną dise ale jeszcze nie doszła a jutro mam do odbioru czujnik wału ten nad pół osią a pod rozrusznkiem. Czujnik halla - mówisz o położeniu wałka rozrządu? generalnie nowy jest drogawy po 150zł widziałem nie szukając dużo a uzywke można zaryzykować?

zarzyk - 1 Luty 2018, 00:53

Troszkę mnie nie było ale corsa wstała z martwych. Winowajcą okazał się immobiliser. Generalnie nie wiem czemu ale po podpięciu pod kompa i resecie błędów pomachałem kluczykiem i usłyszałem, że cos lata w środku. Dzziadek przytargał zapasowy i jak ręką odjął. Stary popukałem troche grotem o chodnik i przestało coś tam latać i teraz odpala elegancko. bledy skasowane auto śmiga. Ciekawe czemu bez imo zalewalo silnik. Dzięki za wszelka pomoc


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group