To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Układ chłodzenia, ogrzewanie, klimatyzacja - Wymiana filtra kabinowego.

mietrusz - 16 Listopad 2017, 12:42
Temat postu: Wymiana filtra kabinowego.
Ktoś wymieniał?
W Corsie D wymieniałem sam i tu jest identycznie jak widzę ale doszły w schowku wyłączniki poduszki powietrznej i nie wiem czy np.nie trzeba akumulatora odłączyć na czas wymontowania schowka.

Airline - 16 Listopad 2017, 14:53

Przydałaby się instrukcja serwisowa tej czynności.
Gdzieś czytałem, że można się tam dostać od spodu, za schowkiem. Ponoć należy zdemontowac osłonę od spodu a następnie kanał wentylacyjny. Jednak ile w tym prawdy to nie wiem :czytam:

Wtwgplt - 16 Listopad 2017, 18:52

Cytat:
nie wiem czy np.nie trzeba akumulatora odłączyć na czas wymontowania schowka.

Nie trzeba nic odłączać. Odkręcasz bodajrze cztery wkręty i pomału wyjmujesz. Trzeba trochę się nagimnastkiować, aby delikatnie odgjąc te plastki przy drzwiach, ale da radę.
Wyłącznik poduszki odpinasz już po wjęciu schowka (z tyłu jest kostka). Ja tak robiłem i żadnego błędu nie ma - nie ma sensu odłączać akum. i kasować wszystko.
A tak w ogóle, to można spokojnie wymienić ten filtr bez wyjmowania tego schowka. Trzeba zanurkować pod schowek, zdjąć pokrywkę filtra (od dołu trzeba zacząć delikatnie) i wyjąć filtr. Da się zrobić przy odrobinie wprawy i oczywiści jak nie jesteś jakimś strasznym grubasem. :)

mietrusz - 16 Listopad 2017, 19:11

Dziękuję za odpowiedz.Ja zawsze schowek wyjmowałem w Corsie D ale za pierwszym razem nie wiedziałem jak zdjąć plastykową pokrywkę filtra i ułamałem zaczep.Ten kawałek plastyku kosztuje 80zł.O to mi chodziło ,że jest kostka którą można wypiąć i na pewno trzeba uważać aby gdzieś do masy nie dotknęła stykiem ale jest to mało prawdopodobne zapewne.
U mnie po odłączeniu akumulatora rozprogramowuje się radio a o dziwo zalogowanie telefonu z kontaktami zostaje.

Wtwgplt - 16 Listopad 2017, 19:40

Ja nie miałem do czynienia z Corsą wcześniej, ale jakoś udało mi się tę pokrywkę zdjąć od razu. W ogóle to bardzo lekko zeszła. Trochę trudniej było mi założyć ją, bo od góry trzeba zacząć, a ze schowkiem to mało jest tam miejsca. Jeżeli takie dziadostwo kosztuje 80PLN, to rzeczywiście lepiej z tym uważac i może zdjąć ten schowek. Schowek odkręciłem bardziej hobbystycznie, aby zobaczyć jaki tam jest dostęp.
Generalnie jak w ASO to robią to na codzień i dodatkowo w krótkim czasie, to musi być to w miarę proste dla średnio ogarniętego faceta.
pozdrawiam

mietrusz - 16 Listopad 2017, 20:13

W sumie nie kupiłem nowej pokrywki tylko złamany zaczep owijałem kawałkami taśmy izolacyjnej i z tym sprzedałem auto.Szkoda,że w schowku nie jest miejsce na oświetlenie jak w Corsie D było,wystarczyło kupić w serwisie od Astry lampkę i założyć+prąd od zapalniczki.
Ceny w serwisach na niektóre rzeczy maja duże.Ostatnio przepaliła mi się żarówka dwuwłóknowa od świateł dziennych i pozycyjnych.Cena w serwisie 42zł,szok.Kupiłem w normalnym sklepie za 9zł.
Warto mieć w zapasie bo włókno od pozycyjnych w niej się przepala,u mnie po 4tys.Km już.

dejf12 - 24 Marzec 2018, 20:39

Hej
Ja wymieniałem w/w filtr kabinowy - mam Corsę 1,4 90 KM
W ASO krzyknęli 170 PLN -nie zdecydowałem się. Więc - szukałem szukałem i znalazłem filmik na YOUTUBE wprawdzie po krzyżacku ale wszystko jest jasne : link
https://www.youtube.com/watch?v=GF1XYWQpS6E
Faktycznie nie ma konieczności demontażu schowka wystarczy wśliznąć się pod niego zdemontować klapkę i wymienić filtr . Wspomniana klapka jak i filtr pasują od Corsy D.
Jak ktoś sobie urwie zaczepy klapki "lub nie ma tej klapki jak ja - nie wiem czemu !!!fabryka nie dała ????" można zamontować klapkę z CORSY D, ja kupiłem w TOPTIGRA także na Allegro za 85PLN - w ASO 125 PLN - drogi ten kawałek plastiku"
Filtr z aktywnym węglem HART kupiłem za 35 PLN.
Jak klima pracuje dość głośno sprawdź czy masz klapkę na filtrze kabinowym, ja po roku dowiedziałem się że, nie mam -ale już mam !!!

mietrusz - 25 Marzec 2018, 11:40

U mnie klapka w ASO 80zł jak chciałem kupić ale to było 8 lat temu.W serwisie to chyba z czyszczeniem klimy te 170zł???
Filtr węglowy,wymiana i czyszczenie to byłoby nie drogo
PS.

Oglądnąłem film i zauważyłem że klapka różni się od tej z Corsy D tym że ma zaczep na dole a w Corsie D miała takie same z dwóch stron.Mnie się górna ułamała i dojście kiepskie było nawet po wyjęciu schowka a musiałem taśmą owijać,żeby się trzymała.

dejf12 - 25 Marzec 2018, 18:41

...te 170 to filtr +robocizna bez dezynfekcji.Ale ta klapka jest od corsy D ,może sa nieco inne bo w E właśnie te zaczepy szczególnie górny sa bardzo delikatne a ta co ja kupiłem ,górny jest gruby i sztywny dolny jest lekko odginany ,nieważne ważne że pasuje i spełnia rolę .
mietrusz - 25 Marzec 2018, 20:00

Kupiłeś od Corsy E.W D miałem klapkę z takimi samymi zaczepami z dwóch stron odginane.Może Corsa D po modernizacji chyba w 2010 już miała taką klapkę jak Corsa E ma obecnie.Poprawili bo był problem z założeniem i często się łamało.Strasznie was tam kasują w ASO.
dejf12 - 29 Marzec 2018, 18:34

Ie bede się powtarzał ale to wersja z D sztywna z góry odginana z dołu E mam ruchome oba zaczepy.
mietrusz - 29 Marzec 2018, 20:03

https://www.youtube.com/watch?v=GF1XYWQpS6E
dejf12 - 31 Marzec 2018, 16:35

... no i ?!?! filmik do którego dałem link , tak jak pisałem wcześniej wersja w E (widziałem w ASO oryginał GM ) ma ruchome dwa zaczepy, może fabryka ładowała raz takie a raz takie, nie wiem pewnie w ASO tego nie wiedzą. Ale żeby zakończyć tą dyskusję, ważne, że można zakupić nieco taniej i spełnia swoją funkcję o akurat to rozwiązanie jest lepsze - mocniejsze.
madżenta - 14 Sierpień 2019, 18:49

Ja dorzucę kilka uwag ze wczorajszej wymiany filtra - może komuś coś ułatwi:
Zacząłem bez demontażu schowka: poprostu drzwi otwarte na maksa, wsunąłem się pod schowek. Klapka zeszła bez problemu, stary filtr z oporami, ale wyszarpałem. Nowego filtra za cholerę nie mogłem wpasować - i bokiem, i zgięty, zawsze coś blokowało. Rozejrzałem się i okazało się że wszystko blokuje mi rura nawiewu na nogi:



Trzyma się tylko na takiej spince z prawej strony:



Wystarczy podważyć ją płaskim śrubokrętem i wychodzi bardzo łatwo - spinka jest wielorazowego użytku więc się nie upierdzieli przy demontażu. Z lewej strony rura jest nasunięta na główny kanał powietrza - wystarczy poruszać „góra/dół” i zejdzie. Jak ściągnąłem rurę to nagle zrobiło się dużo wolnej przestrzeni i włożenie filtra okazało się banalnie proste.
Pozostało złożenie wszystkiego i fajrant...ale nie kuźwa pieprzona klapka zamykająca filtr, za cholerę nie mogłem dojrzeć jak ona jest zaczepiana u góry. Z pół godziny wyginałem się i nic, jak już co drugie słowo zaczynało się na „k” i „ch” zabrałem się za demontaż schowka. Trzyma się na 4 śrubach typu TORX i na zaczepach z prawej strony. Nie chciałem go od początku demontować ponieważ bałem się że ten kabel od poduszki powietrznej upierdziele i będzie problem. Okazało się, że ten kabel jest wystarczająco długi, aby zdjąć schowek i postawić go pionowo, opierając o słupek samochodu:



Oczywiście nie ma co szarżować z tym kablem bo aż tak długi to nie jest "nie2" . Kabel można wypiąć, ale ja tego nie robiłem.
Teraz miałem wystarczająco dużo miejsca aby dojrzeć mocowanie, spokojnie i wygodnie założyć klapkę.



:powodzenia:

Przepraszam za jakość zdjęć - robione cegłą, na parkingu :)

ipman1 - 3 Listopad 2019, 11:51

A ja wymieniam normalnie bez demontażu schowka.
blindmen - 2 Styczeń 2020, 14:18

Ja miałem jak na filmiku kolegi Mietrusz. Może mamy inne auta ale od dawna nie słyszałem o takiej "rozróbie" aby wymienić filtr.
Airline - 27 Maj 2020, 13:12

Ma ktoś wymiary oryginalnego filtra kabinowego ?
Wtwgplt - 27 Maj 2020, 18:39

taki:
https://www.iparts.pl/cze...146.html#100263

Airline - 23 Czerwiec 2020, 10:31

Cytat:
A tak w ogóle, to można spokojnie wymienić ten filtr bez wyjmowania tego schowka. Trzeba zanurkować pod schowek, zdjąć pokrywkę filtra (od dołu trzeba zacząć delikatnie) i wyjąć filtr.


Dostęp jest fatalny. Mało tego, wkład filtra się wygina w łuk w miarę jak się go wpycha coraz głębiej w obudowę. Jak filtr ma usztywnione krawędzie to się blokuje i łamie (zgniata) podczas wpychania. Rozwiązane jest to beznadziejnie :zły3: Dla porównania w Astrze K, filtr jest umieszczony na płasko (poziomo) za schowkiem i dostęp jest idealny po ściągnięciu schowka.

A tu, w Corsie męczyłem się z tym nawet po zdjęciu schowka i odpięciu kanału wentylacyjnego. Bez sensu.
Jak wyciągnąłem stary filtr z obudowy to tez był powyginany, co wskazuje że poprzednio w serwie również się ktoś z tym męczył...

mietrusz - 23 Czerwiec 2020, 17:47

Bez demontażu schowka wchodzi jak w masło.Wystarczy po włożeniu ok.2 cm filtra nagiąć go do siebie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group