To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - SWAP X10XE na X12XE

Tomek995 - 13 Listopad 2017, 14:35
Temat postu: SWAP X10XE na X12XE
Cześć wszystkim, otóż moja corsa ma nieszczęsny silnik 1.0. Dlaczego nieszczęsny? Ponieważ ciągle coś go gryzie, mimo niskiego przebiegu (104 tyś km). Jak nie EGR zapchany (wkurzyłem się i odłączyłem wtyczkę), to teraz falowanie obrotów po odpaleniu i niepoprawna reakcja na gaz (np. nie mogę przekroczyć 30/40km/h). O dziwo po mocniejszym przygazowaniu wszystko przechodzi, a jedyne, co to wciśnięcie pedału gazu do "dechy" skutkuje "dołem" i brakiem mocy. Oczywiście o nadmiernym "spożyciu" oleju już nie wspomnę, gdyż dolewam co 2 tygodnie po około 0,3-0,5 litra, robiąc przy tym jakieś 200-300km.
Pierwszą moją myślą było - sprzedaję, nie będę się z tym męczył. Ewentualnie zarżnę to auto - ile wytrzyma, tyle wytrzyma i pójdzie na szrot "burak" Jednak poszedłem troszkę po rozum do głowy, pojechałem na kanał, oglądam, a tu podłoga zdrowa, zero korozji, progi też super, buda ogólnie wygląda świetnie, pod zderzakami też fabryka - no po prostu szkoda sprzedawać auta, które jak na Corsę B wygląda wręcz idealnie. No i pomyślałem o swapie. Wiem, że najlepiej zrobić na x14xe albo całkiem grubo polecieć i wstawić 1.6 z GSI. No, ale ubezpieczalnie nie śpią, a nie uśmiecha mi się płacić 1500zł za OC. Zdecydowałem się na 1.2. No i tutaj rodzi się moje pytanie - czy jest sens? Co oprócz silnika musiałbym zmieniać? Skrzynia? Komputer? Elektryka?
Jeśli ktoś robił coś takiego, zna się dobrze na Corsach, to z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Tomek

Kapec - 13 Listopad 2017, 21:36

Wstawiaj większy silnik w papierach będziesz miał dalej 1.0 a pod maską 2.0 haha
Według mnie to te ecotec'ki to nie powinny być montowane, wiadomo coś sie musi psuć, ale te silniki czasami to sie gorzej sypią niż vagi.
Pomyśl nad jakims 2.0 lub 1.8 8 zaworowe( ale potym silniku to pewnie wiecej mocy bedziesz chciał to odrazu lepiej 2.0) albo jak nie chcesz az tak inwestowac to jakieś 1.4 8v .
A co zmieniać to zależy co włożysz jak cos mało mocnego 1.4 lub 1.2 to raczej one te same części miały wiec tylko silnik by był (przy okazji to lepiej uszczelniacze zmienić kołnierza wału i nowe sprzęgło tak sądzę bo jak ma ci przypadkiem puścić to znowu rozbieraj), komputer na pewno i tak nie zabardzo wiem czy tyle samo czujnikow ma te 1.2 i 1.0.

Tomek995 - 13 Listopad 2017, 22:56

Nie no, nie chcę bawić się w jakieś niezgodności w papierach, dlatego, że po prostu nie stać mnie na takie ryzyko. Bo w razie "W", ubezpieczyciel się na mnie wypnie, a tak, jak pisałem - nie uśmiecha mi się płacić OC za silniki 1.4/1.6. Mam dopiero 22 lata, obowiązują mnie zwyżki za wiek, także nawet OC na spółkę z ojcem i tak jest uderzeniem w kieszeń.
Co do części do wymiany przy swapie, to właśnie nie jestem pewien które. Rozmawiałem z mechanikiem i on sądzi, że do wymiany byłaby skrzynia biegów, komputer, cała elektryka... generalnie pół samochodu. Dlatego chciałem zapytać czy to prawda, bo silniki wydają mi się dość zbliżone. Wymienić kompa + immo, to nie jest duży problem, ale skrzynia itd. to już trochę tak, bo to kolejne koszty demontażu i montażu. No i przy okazji wymiany sprzęgła itd. bo jak już wszystko na stoliku, to szkoda nie zrobić.

DAMIAN1991 - 26 Listopad 2017, 08:04

Wiec przy x12xe czyli napewno wiązka sterownik czy skrzynia nie jestem pewny. Spróbój się dowiedzieć jakie masz oznaczenie na skrzyni a to pomoże ustalić czy zagrają ale raczej nie będzie problemu . Do Tego Łapy od 1.2 bo to 4 cylindry wiec siłą rzeczy nie zagra.

Bo Jeśli chodzi o opłacalność no cóż jest ni jaka pod względem mocy natomiast patrząc twoimi kategoriami ma sens. Ewentualnie zostaje poszukać nowszego silnika jakiegoś typu Z12 albo A12 i wtedy kombinować ( wiecej zabawy przy zmianie jednostki ale za to wiecej mocy)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group