To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Prezentacja naszych pojazdów - Corsche C by A10garage

Adam10 - 25 Grudzień 2017, 19:26

W tym samym czasie co hamulce zrobiłem również co nie co przy silniku.... Przebieg przy całej operacji to 215152km

ale po kolei :)

Po swapie hamulców wymieniłem jeszcze płyn hamulcowy na ATE oraz przepompowałem przez wysprzęglik i to jaki tam był syf to jest niesamowite. Smoła tak gęsta że pompa nie dawała rady tego przepchnąć, ale sytuacja została opanowana i pedał sprzęgła o wiele lżej pracuje.

Zaczynamy z silnikiem. Jak widać na zdjęciu był wyciek spod pokrywy zaworów który coraz bardziej się powiększał oraz standard w silnikach 1.0, 1.2 i 1.4 czyli grzechoczący rozrząd przy odpalaniu. Przyczyną tego jest niedomagający napinacz oraz rozciągnięty łańcuch. Jedziemy:



Przyczyna powiększającego się wycieku spod pokrywy zaworów to kompletnie zapchana odma oraz wszystkie podciśnienia od niej:











sporo było czyszczenia żeby to wszystko dobrze udrożnić ale udało się :)







filtra powietrza nie trzeba było wymienić gdyż ten ma dopiero 20tyś przebiegu, ale i tak zostało wszystko wyczyszczone





Miska olejowa oczywiście zdjęta a później wyczyszczona







podobnie jak pokrywa zaworów i w ogóle wszystko co było rozebrane



tutaj widać jak duży luz miał już łańcuch. Rozrząd zblokowany odpowiednimi do tego blokadami



Takie zakupy trzeba było zrobić:



wszystko przygotowane do składania



Rozrząd oczywiście w tym większym zestawieniu razem z kołami zębatymi wałków rozrządu i wału korbowego. Nie ma półśrodków. W zestawie SWAG były:

- koła zębate wałków rozrządu GM

- koło zębate wału korbowego GM

- napinacz FEBI

- komplet ślizgów FEBI

- komplet nowych ori śrub

- nowy łańcuch



Teraz widać jak ładnie napina się nowy łańcuch



Ogólnie można powiedzieć że na starym łańcuchu przesunięcie rozrządu było już o ząb

Jeszcze bardzo ważne ustawienie tarczy do sczytywania impulsów dla czujnika wałka rozrządu



Potem wszystko zalane nowym olejem :) Auto wyjechało we czwartek z garażu. Zrobiłem nim 1,5tyś km i jest pięknie. Silnik chodzi o wiele ciszej, o wiele lepiej się zbiera i chodzi mega równiutko :)

Pełna lista tego co zostało zrobione a nie wymienione we wcześniejszym poście na temat hamulców:

- czyszczenie odmy i podciśnień

- rolka napinacza paska klinowego Deckermann

- pasek klinowy Gates

- wymiana płynu hamulcowego ATE

- oring korka spustowego

- oring korka wlewu oleju

- uszczelka miski olejowej Victor Reinz

- uszczelka pokrywy rozrządu Victor Reinz

- uszczelka pompy wody Victor Reinz

- uszczelka pokrywy zaworów Victor Reinz

- uszczelniacz wału przedni Victor Reinz

- świece zapłonowe BERU

- zestaw łańcucha rozrządu:

- koła zębate wałków rozrządu GM

- koło zębate wału korbowego GM

- napinacz FEBI

- komplet ślizgów FEBI

- komplet nowych ori śrub

- nowy łańcuch

- filtr kabinowy

- filtr oleju Filtron

- olej Motul 8100 X-cess 5W40

Teraz stan techniczny odpowiada moim standardom więc można brać się za następne rzeczy... bardziej pierdołowate

Raf02 - 25 Grudzień 2017, 22:02

Szacun. Taką robotę to się chwali, powiedz mi jesteś mechanikiem z zawodu? Wszystko tak ładnie dokładnie robione :) :respect:
Sam zamierzam w przyszłym roku coś zacząć grzebać przy silniku by poznać lepiej temat a nie tylko duperele ogarniać, tym bardziej że też mam dwa auta na utrzymaniu i na pewno będą wymagały w przyszłości tego typu prac.
Co do odmy, w Corsie u siebie tam nie zaglądałem a pewnie by się przydało. Za to w Saabie zamontowałem od razu takie coś jak OCT zamiast odmy - łatwe czyszczenie i kontrolowanie stanu odmy.
Mam jeszcze pytanie do tych zacisków. Czym je malowałeś i najwarzniejsze jak wykonałeś te logo? zwykła naklejka przylakierowana? ciekawi mnie to, chyba tak samo sobie zrobię :)

Adam10 - 26 Grudzień 2017, 11:35

Szarik napisał/a:
Corsina w lepsze ręce chyba trafić nie mogła, zapowiada się bardzo ciekawie


Dzięki :)

Szarik napisał/a:
Pytanie jedno mam, zaciski od Combo wchodzą bez jakiejkolwiek rzeźby? Bo już patrząc na oryginalne zaciski to między nimi a felgą jest dosyć mała szczelina


bez rzeźby, ale felga minimum 15" musi być. Oczywiście mowa o combo 1.7CDTI, bo inne miały takie same zaciski corsa

Raf02 napisał/a:
Szacun.


dziękować

Raf02 napisał/a:
powiedz mi jesteś mechanikiem z zawodu?


z zawodu nie, ale wszystkiego nauczyłem się od ojca mechanika

Swoją omegę też w całości zrobiłem sam. O wszystkich modyfikacjach możesz poczytać m.in. tutaj:

https://www.facebook.com/omegairmscher/

bo na wszystkich forach ten temat ma po kilkaset postów

Raf02 napisał/a:
Mam jeszcze pytanie do tych zacisków. Czym je malowałeś i najwarzniejsze jak wykonałeś te logo? zwykła naklejka przylakierowana? ciekawi mnie to, chyba tak samo sobie zrobię



Zaciski zostały wypiaskowane, potem pomalowane specjalną farbą utwardzaną w wysokich temperaturach, następnie wygrzane w piecu aby wszystko się dobrze utwardziło, potem na moje zamówienie zrobiona naklejka a następnie całość pomalowana 3 warstwami lakieru bezbarwnego wysoce odpornego na UV oraz smary tak aby uzyskać wysoki połysk i zabezpieczyć naklejki :)

Potem oczywiście wszystkie nowe gumki i uszczelnienia

W omedze też dawałem naklejkę na zaciski a potem bezbarwny

https://www.facebook.com/...?type=3&theater

Szarik - 26 Grudzień 2017, 17:52

Mam to szczęście, że i letnie i zimowe mam 15'', także już wiem jakie hamowanie wskoczy jak zużyje mi się to co mam, dzięki! :D
Adam10 - 24 Marzec 2018, 21:27

Trochę aktualności....

W styczniu przy przebiegu 219821 przegląd gazu i wymiana filtrów + kontrola map kompem

Jeszcze pod koniec stycznia udało się złapać taki przebieg



Następnie przy przebiegu 230231 kolejny przegląd gazu i wymiana filtrów


Przy przebiegu 230332 Corsa w A10 garage i dzieją się takie rzeczy:

- wymiana oleju na Motul 8100 X-cess
- wymiana filtra oleju
- wymiana filtra kabinowego
- wymiana oringu na czujniku wałka rozrządu bo sie delikatnie pocił
- wymiana pękniętego uchwytu podpory maski
- wymiana lewej przedniej żarówki pozycyjnego
- wymiana włącznika świateł wstecznych bo stary padł
- przegląd hamulców przednich i tylnych
- wyjąłem tylne sprężyny Koni i na chwilę wstawiłem nieco wyższe... ale na jesień wpadną nóweczki niższe ;) :p












Oprócz tego poprawiłem klamkę którą ktoś próbował mi wyrwać





no i zamontowałem lusterko fotochromatyczne z diodą :D Zaadoptowane z Omegi :D

Trzeba było zbudować instalację, więc schemat w rękę i jazda





No i wygląda to tak




Jeszcze muszę osłonę lusterka kupić ;) Ale koniec z rażeniem mnie po oczach :D

Czarkoman - 25 Marzec 2018, 17:17

Lusterko chromatyczne bajka, potwierdzam z widzenia na żywo :okk:
Piecia - 25 Marzec 2018, 22:39

Adam jak Ty coś zrobisz to od razu zastanawiam się nad sensem mojego tematu xD bardzo dobra robota ;) tak z ciekawości zapytam: ciężko położyć instalacje pod takie lusterko? Czy to tylko plus i masa?
Adam10 - 27 Marzec 2018, 17:45

Czarkoman napisał/a:
Lusterko chromatyczne bajka, potwierdzam z widzenia na żywo


dzięki. Miło było poznać :) Z tempomatem podziałamy w drugiej połowie kwietnia jak będę w okolicy ;)

Piecia napisał/a:
bardzo dobra robota




dziękować

Piecia napisał/a:
tak z ciekawości zapytam: ciężko położyć instalacje pod takie lusterko? Czy to tylko plus i masa?


4 kable.

- plus z bezpiecznika F24, tzw 15
- masa
- sygnał ze świateł wstecznego (ze złacza X2)
- sygnał oświetlenia wnętrza, czasówka (ze złącza X2)

Lusterko działa w następujący sposób. Kiedy na dworze się ściemnia, a z tyłu ktoś świeci to automatycznie się ściemnia. Gdy włączy się wsteczny to zawsze robi się na maksa jasne. Ponadto po zmierzchu zapala się dioda oświetlająca tunel środkowy

Adam10 - 25 Czerwiec 2018, 07:29

Trochę aktualności ;)

Na początku kwietnia przełożone opony letnie

Pod koniec kwietnia wymiana żarówki bo się spaliła



oraz tuż przed ślubem kumpla auto umyte i nałożony wosk naturalny zymol :) Pół roku powinien posiedzieć





Jeszcze w maju przegląd gazu przy przebiegu 241130km :) :D

no i niedawno auto zatrzymane na bardzo szybki serwis (bo mam pełno roboty i nie ma czasu na nic więcej).
przebieg 245053 i wymienione zostało:
- olej Motul 8100 X-cess 5W40
- filtr oleju Filtron
- filtr kabninowy


jacob - 25 Czerwiec 2018, 10:10

Ładnie się błyszczy ;)
Adam10 - 30 Lipiec 2018, 09:03

Niedawno strzelił taki okrąglutki przebieg



a tuż przed pierwszą rocznicą znajomości Corsche odwaliło mi taki numer, że przy ruszaniu ze skrzyżowania pękł docisk sprzęgła.... więc szybkie zamówienie części i działamy.

Przebieg 251278km

Niestety do wyjęcia skrzyni trzeba było zrzucić całą ramę pomocniczą z zawieszeniem... ale ostatecznie skrzynia na wierzchu:



przy okazji wymieniony olej w skrzyni biegów:







poduszka silnika też miała dość:



Zestaw żeby się z tym bałaganem uporać ;)





i składamy:







Zamontowałem większy zestaw sprzęgła na 200mm a nie 190 :) jest dużo lepiej

Skończyłem składać w niedzielę o 11, a o 12:30 pojechałem w trasę Gdańsk - Poznań - Gdańsk :p Wszystko chodzi pięknie i mięciutko

Podsumowując to Corsche dostało:

- nowy olej do skrzyni biegów Motul Motylgear 75W80

- poduszkę silnika od strony skrzyni biegów Febi

- tarczę sprzęgła 200mm Sachs

- docisk Sachs

- wysprzęglik Sachs

- wymianę płynu hamulcowego w całym układzie na Motul dot 5.1

Pieter - 10 Sierpień 2018, 16:12

"siema:
Adam10 widzę że twoja corsa ciągle w ruchu , kręcisz kilometry :)

Adam10 - 15 Sierpień 2018, 18:29

No kręcę kręcę :) Po to też Corsa została kupiona, bo Omegę mam wychuchaną i mocno porobioną, więc Corsa ma ją odciążyć ;)

W Corsche mody idą przez to w ślimaczym tempie bo ciągły brak czasu, ale na bieżąco jest robione wszystko z rzeczy technicznych :)



A tak trochę off topowo mogę pokazać jak Irmi brzmi ;)

https://www.youtube.com/w...4hvxf5bk0h00410

Piecia - 15 Sierpień 2018, 22:46

Adam10, Omeszka pięknie brzmi :D chciałbym się nią przelecieć po autobahnie ^^
jacob - 20 Sierpień 2018, 10:38

Kawał dobrej roboty :D A dźwięk Omegi niczym muzyka :D
Czarkoman - 20 Sierpień 2018, 18:08

Nie ma co, takich walorów dźwiękowych to raczej ciężko przy Corsach doświadczyć ;p
Adam10 - 21 Sierpień 2018, 08:51

a dziękuję za miłe słowa :)

A co do Corsche to mam nadzieję że zimą to wszystko nabierze tempa ;)

Adam10 - 14 Październik 2018, 19:33

Przebieg 252378

kolejny przegląd gazu


Przebieg 260417

Szybki serwis. Z racji tego, że w garażu stoi inny pacjent to musiałem robić na dworze... ale do rzeczy:

Przegląd hamulców, bo minęło 30tyś km i pół roku:









oraz przód:



Wszystko oczyszczone, przesmarowane i gotowe na zimę :) Następny przegląd za około pół roku

Kolejna rzecz to wymiana:
- olej Motul 8100 X-cess 5W40
- filtr oleju
- filtr kabinowy
- filtr powietrza
- włącznik swiateł wstecznego bo stary szwankował
- wymiana wężyków od odmy



jeden z wężyków od odmy dostał małą dziurkę:



więc bez zbędnych zabaw oba wymienione na nowe:




to zdjęcie specjalnie dla tych co twierdzą że GM to zajebisty olej... porównajcie sobie jaki kolor u Was ma olej po 15tyś i ile jest syfu w obudowie filtra... a tutaj czyściutko:





Na koniec auto z grubsza umyte





ostatnio też zgromadziłem dość sporo gratów więc pomału będę zaczynał montaż... ale to od listopada bo na razie mam urwanie głowy

Zetuuu - 21 Październik 2018, 15:46

Adaś jak zwykle 110% profeski widać to było po Irmim :)
Adam10 - 22 Październik 2018, 17:58

Kogo moje oczy widzą :D Dzień dobry :)

Zetuuu napisał/a:
Adaś jak zwykle 110% profeski widać to było po Irmim :)


Dzięki wielkie :) W A10garage nie ma miejsca na amatorkę ;)


A w temacie to dzisiaj przy przebiegu 262229 kolejny przegląd gazu z wymianą filtrów :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group