To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Prezentacja naszych pojazdów - Corsche C by A10garage

Adam10 - 18 Grudzień 2017, 15:11

Dzięki za dobre słowo :)

Corsche na drogę wyjedzie we czwartek i jak się dotrą hamulce to opowiem o wrażeniach

Piecia napisał/a:
Pozdrawiam i liczę na dużo więcej :D



to już do czwartku będziesz miał znacznie więcej ;)

Piecia - 18 Grudzień 2017, 17:12

Adam10 napisał/a:
to już do czwartku będziesz miał znacznie więcej ;)


kozacko :D

Mymciak - 18 Grudzień 2017, 21:30

Prezencją powala! Serio! Aż się nabiera chęci do grzebania przy własnej furze :D
Pieter - 18 Grudzień 2017, 22:50

:ok:
i do tego koła w białym kolorze :okk:

Adam10 - 19 Grudzień 2017, 07:51

mam trochę inny plan na to auto :)

Teraz robię rozrząd w silniku, ale kolejną rzeczą wizualną która się zmieni będą reflektory.

Na omedze się nauczyłem że nie warto stosować pół środków tylko wiedzieć co się chce i od razu to robić.

Piecia - 19 Grudzień 2017, 15:32

Adam10 napisał/a:
kolejną rzeczą wizualną która się zmieni będą reflektory.


soczewki? ^^

Adam10 napisał/a:
Na omedze się nauczyłem że nie warto stosować pół środków tylko wiedzieć co się chce i od razu to robić.


Święte słowa, lepiej trochę poczekać i dozbierać kasy albo poczekać na okazję niż bawić się w półśrodki ;)

Czekam na aktualizację :D

Czarkoman - 19 Grudzień 2017, 18:05

Zrobione świetnie "szacun" Uchylisz rąbka tajemnicy ile Cię w sumie mniej więcej taka operacja kosztowała?
Adam10 - 20 Grudzień 2017, 01:11

Piecia napisał/a:
soczewki? ^^


soczewki są od początku w tym aucie, ale klosze strasznie zapuszczone i świeci to do oka. Trzeba coś z tym zrobić i mam pewien plan... zobaczymy czy się uda :p

Czarkoman napisał/a:
Uchylisz rąbka tajemnicy ile Cię w sumie mniej więcej taka operacja kosztowała?


Sprawdzę i powiem Tobie :) Myślę że nie więcej jak 1000zł, ale wszystko robiłem sam. Tylko zaciski do wypiaskowania dałem koledze a cała reszta to moja robota

Piecia - 20 Grudzień 2017, 16:21

Adam10, mój błąd nie zauważyłem wcześniej tego szczegółu ;) jestem ciekaw co wyjdzie z Twojego planu :D
Szarik - 23 Grudzień 2017, 11:36

Corsina w lepsze ręce chyba trafić nie mogła, zapowiada się bardzo ciekawie :D
Pytanie jedno mam, zaciski od Combo wchodzą bez jakiejkolwiek rzeźby? Bo już patrząc na oryginalne zaciski to między nimi a felgą jest dosyć mała szczelina :/ , a też czuję, że hamowanie w tym samochodzie jest jakieś takie drętwe, w Seicento miałem odczucie jakby lepiej na hamulec reagował :D

Adam10 - 25 Grudzień 2017, 19:26

W tym samym czasie co hamulce zrobiłem również co nie co przy silniku.... Przebieg przy całej operacji to 215152km

ale po kolei :)

Po swapie hamulców wymieniłem jeszcze płyn hamulcowy na ATE oraz przepompowałem przez wysprzęglik i to jaki tam był syf to jest niesamowite. Smoła tak gęsta że pompa nie dawała rady tego przepchnąć, ale sytuacja została opanowana i pedał sprzęgła o wiele lżej pracuje.

Zaczynamy z silnikiem. Jak widać na zdjęciu był wyciek spod pokrywy zaworów który coraz bardziej się powiększał oraz standard w silnikach 1.0, 1.2 i 1.4 czyli grzechoczący rozrząd przy odpalaniu. Przyczyną tego jest niedomagający napinacz oraz rozciągnięty łańcuch. Jedziemy:



Przyczyna powiększającego się wycieku spod pokrywy zaworów to kompletnie zapchana odma oraz wszystkie podciśnienia od niej:











sporo było czyszczenia żeby to wszystko dobrze udrożnić ale udało się :)







filtra powietrza nie trzeba było wymienić gdyż ten ma dopiero 20tyś przebiegu, ale i tak zostało wszystko wyczyszczone





Miska olejowa oczywiście zdjęta a później wyczyszczona







podobnie jak pokrywa zaworów i w ogóle wszystko co było rozebrane



tutaj widać jak duży luz miał już łańcuch. Rozrząd zblokowany odpowiednimi do tego blokadami



Takie zakupy trzeba było zrobić:



wszystko przygotowane do składania



Rozrząd oczywiście w tym większym zestawieniu razem z kołami zębatymi wałków rozrządu i wału korbowego. Nie ma półśrodków. W zestawie SWAG były:

- koła zębate wałków rozrządu GM

- koło zębate wału korbowego GM

- napinacz FEBI

- komplet ślizgów FEBI

- komplet nowych ori śrub

- nowy łańcuch



Teraz widać jak ładnie napina się nowy łańcuch



Ogólnie można powiedzieć że na starym łańcuchu przesunięcie rozrządu było już o ząb

Jeszcze bardzo ważne ustawienie tarczy do sczytywania impulsów dla czujnika wałka rozrządu



Potem wszystko zalane nowym olejem :) Auto wyjechało we czwartek z garażu. Zrobiłem nim 1,5tyś km i jest pięknie. Silnik chodzi o wiele ciszej, o wiele lepiej się zbiera i chodzi mega równiutko :)

Pełna lista tego co zostało zrobione a nie wymienione we wcześniejszym poście na temat hamulców:

- czyszczenie odmy i podciśnień

- rolka napinacza paska klinowego Deckermann

- pasek klinowy Gates

- wymiana płynu hamulcowego ATE

- oring korka spustowego

- oring korka wlewu oleju

- uszczelka miski olejowej Victor Reinz

- uszczelka pokrywy rozrządu Victor Reinz

- uszczelka pompy wody Victor Reinz

- uszczelka pokrywy zaworów Victor Reinz

- uszczelniacz wału przedni Victor Reinz

- świece zapłonowe BERU

- zestaw łańcucha rozrządu:

- koła zębate wałków rozrządu GM

- koło zębate wału korbowego GM

- napinacz FEBI

- komplet ślizgów FEBI

- komplet nowych ori śrub

- nowy łańcuch

- filtr kabinowy

- filtr oleju Filtron

- olej Motul 8100 X-cess 5W40

Teraz stan techniczny odpowiada moim standardom więc można brać się za następne rzeczy... bardziej pierdołowate

Raf02 - 25 Grudzień 2017, 22:02

Szacun. Taką robotę to się chwali, powiedz mi jesteś mechanikiem z zawodu? Wszystko tak ładnie dokładnie robione :) :respect:
Sam zamierzam w przyszłym roku coś zacząć grzebać przy silniku by poznać lepiej temat a nie tylko duperele ogarniać, tym bardziej że też mam dwa auta na utrzymaniu i na pewno będą wymagały w przyszłości tego typu prac.
Co do odmy, w Corsie u siebie tam nie zaglądałem a pewnie by się przydało. Za to w Saabie zamontowałem od razu takie coś jak OCT zamiast odmy - łatwe czyszczenie i kontrolowanie stanu odmy.
Mam jeszcze pytanie do tych zacisków. Czym je malowałeś i najwarzniejsze jak wykonałeś te logo? zwykła naklejka przylakierowana? ciekawi mnie to, chyba tak samo sobie zrobię :)

Adam10 - 26 Grudzień 2017, 11:35

Szarik napisał/a:
Corsina w lepsze ręce chyba trafić nie mogła, zapowiada się bardzo ciekawie


Dzięki :)

Szarik napisał/a:
Pytanie jedno mam, zaciski od Combo wchodzą bez jakiejkolwiek rzeźby? Bo już patrząc na oryginalne zaciski to między nimi a felgą jest dosyć mała szczelina


bez rzeźby, ale felga minimum 15" musi być. Oczywiście mowa o combo 1.7CDTI, bo inne miały takie same zaciski corsa

Raf02 napisał/a:
Szacun.


dziękować

Raf02 napisał/a:
powiedz mi jesteś mechanikiem z zawodu?


z zawodu nie, ale wszystkiego nauczyłem się od ojca mechanika

Swoją omegę też w całości zrobiłem sam. O wszystkich modyfikacjach możesz poczytać m.in. tutaj:

https://www.facebook.com/omegairmscher/

bo na wszystkich forach ten temat ma po kilkaset postów

Raf02 napisał/a:
Mam jeszcze pytanie do tych zacisków. Czym je malowałeś i najwarzniejsze jak wykonałeś te logo? zwykła naklejka przylakierowana? ciekawi mnie to, chyba tak samo sobie zrobię



Zaciski zostały wypiaskowane, potem pomalowane specjalną farbą utwardzaną w wysokich temperaturach, następnie wygrzane w piecu aby wszystko się dobrze utwardziło, potem na moje zamówienie zrobiona naklejka a następnie całość pomalowana 3 warstwami lakieru bezbarwnego wysoce odpornego na UV oraz smary tak aby uzyskać wysoki połysk i zabezpieczyć naklejki :)

Potem oczywiście wszystkie nowe gumki i uszczelnienia

W omedze też dawałem naklejkę na zaciski a potem bezbarwny

https://www.facebook.com/...?type=3&theater

Szarik - 26 Grudzień 2017, 17:52

Mam to szczęście, że i letnie i zimowe mam 15'', także już wiem jakie hamowanie wskoczy jak zużyje mi się to co mam, dzięki! :D
Adam10 - 24 Marzec 2018, 21:27

Trochę aktualności....

W styczniu przy przebiegu 219821 przegląd gazu i wymiana filtrów + kontrola map kompem

Jeszcze pod koniec stycznia udało się złapać taki przebieg



Następnie przy przebiegu 230231 kolejny przegląd gazu i wymiana filtrów


Przy przebiegu 230332 Corsa w A10 garage i dzieją się takie rzeczy:

- wymiana oleju na Motul 8100 X-cess
- wymiana filtra oleju
- wymiana filtra kabinowego
- wymiana oringu na czujniku wałka rozrządu bo sie delikatnie pocił
- wymiana pękniętego uchwytu podpory maski
- wymiana lewej przedniej żarówki pozycyjnego
- wymiana włącznika świateł wstecznych bo stary padł
- przegląd hamulców przednich i tylnych
- wyjąłem tylne sprężyny Koni i na chwilę wstawiłem nieco wyższe... ale na jesień wpadną nóweczki niższe ;) :p












Oprócz tego poprawiłem klamkę którą ktoś próbował mi wyrwać





no i zamontowałem lusterko fotochromatyczne z diodą :D Zaadoptowane z Omegi :D

Trzeba było zbudować instalację, więc schemat w rękę i jazda





No i wygląda to tak




Jeszcze muszę osłonę lusterka kupić ;) Ale koniec z rażeniem mnie po oczach :D

Czarkoman - 25 Marzec 2018, 18:17

Lusterko chromatyczne bajka, potwierdzam z widzenia na żywo :okk:
Piecia - 25 Marzec 2018, 23:39

Adam jak Ty coś zrobisz to od razu zastanawiam się nad sensem mojego tematu xD bardzo dobra robota ;) tak z ciekawości zapytam: ciężko położyć instalacje pod takie lusterko? Czy to tylko plus i masa?
Adam10 - 27 Marzec 2018, 18:45

Czarkoman napisał/a:
Lusterko chromatyczne bajka, potwierdzam z widzenia na żywo


dzięki. Miło było poznać :) Z tempomatem podziałamy w drugiej połowie kwietnia jak będę w okolicy ;)

Piecia napisał/a:
bardzo dobra robota




dziękować

Piecia napisał/a:
tak z ciekawości zapytam: ciężko położyć instalacje pod takie lusterko? Czy to tylko plus i masa?


4 kable.

- plus z bezpiecznika F24, tzw 15
- masa
- sygnał ze świateł wstecznego (ze złacza X2)
- sygnał oświetlenia wnętrza, czasówka (ze złącza X2)

Lusterko działa w następujący sposób. Kiedy na dworze się ściemnia, a z tyłu ktoś świeci to automatycznie się ściemnia. Gdy włączy się wsteczny to zawsze robi się na maksa jasne. Ponadto po zmierzchu zapala się dioda oświetlająca tunel środkowy

Adam10 - 25 Czerwiec 2018, 08:29

Trochę aktualności ;)

Na początku kwietnia przełożone opony letnie

Pod koniec kwietnia wymiana żarówki bo się spaliła



oraz tuż przed ślubem kumpla auto umyte i nałożony wosk naturalny zymol :) Pół roku powinien posiedzieć





Jeszcze w maju przegląd gazu przy przebiegu 241130km :) :D

no i niedawno auto zatrzymane na bardzo szybki serwis (bo mam pełno roboty i nie ma czasu na nic więcej).
przebieg 245053 i wymienione zostało:
- olej Motul 8100 X-cess 5W40
- filtr oleju Filtron
- filtr kabninowy


jacob - 25 Czerwiec 2018, 11:10

Ładnie się błyszczy ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group