Potrzebowałem jednak jakiegoś taniego w utrzymaniu daily z dwóch powodów. Pierwszy jest taki, że Omega zimą nie jeździ tylko stoi sobie w ciepłym miejscu Drugi powód jest taki, że robię w tej chwili dużo km więc chciałem żeby daily przejęło znaczną część tego na siebie. Znając jednak siebie wiem, że auto długo seryjne nie pozostanie, jednak u mnie jest pewna kolejność. Po pierwsze auto musi być w świetnym stanie technicznym a dopiero potem modyfikacje (Ci co prześledzą temat omegi będą widzieli jak to się u mnie odbywa).
No więc do rzeczy. 28 lipca 2017 jako młodsza siostra Irmiego pojawiło się takie oto Corsche C
No to trochę opisu:
- Rok produkcji: 2005
- Silnik: 1.2 Twinport 80KM
- przebieg 192880
- 5 drzwi
- piękny niebieski kolor
- climatronic (sprawny)
- elektryczne szyby z przodu
- elektryczne lusterka
- podgrzewane lusterka
- regulowana kolumna kierownicy
- regulowane wysokość fotela
- 15" alu felgi
- obniżenie (nie wiem ile, ale te springi i tak wylecą)
- TID
- radio 2din z navi, bluetooth, dotykowym ekranem, możliwością podłączenia kamery cofania
- reflektory soczewkowe
- halogeny z przodu
Całość sprawdzona miernikiem lakieru. Auto bezwypadkowe. Lakierowana maska, klarem tylna klapa (rysy były) no i wymieniane w całości były tylne lewe drzwi bo oryginalne które dostałem do auta były lekko wgniecione (potem będzie foto)
Do zrobienia:
- łączniki stablizatora
- wydech
- springi
- uszczelka pokrywy zaworów
- rozrząd (standardowo hałasuje napinacz przy odpalaniu)
- założyć lpg
- oleje i filtry
- listwa tylnych lewych drzwi
- połamana osłona prawego lusterka
- boczek lewych tylnych drzwi
Plany:
- doprowadzić do perfekcyjnego stanu technicznego
- trochę doposażyć (mam kilka planów )
- większe hamulce!! :p (po przesiadce z Irmiego to ni chu chu nie hamuje) :p
- pozbyć się wizualnych defektów
i jeździć.....
Tak wyglądały drzwi które wymienił handlarz:
No to stare drzwi rozbroiłem, bo na nich jest ładna tapicerka, a na tych podmienianych uwalona jakimiś czekoladkami
Przy okazji spalonej żarówki założyłem porządne Hella
Przebieg 195165
taki oto serwis
Oczywiście wszystkie filtry i olej:
widać że auto w Niemczech niedawno przechodziło jakiś przegląd bo wszystkie filtry wyglądały na w miarę świeże
ale i tak wszystko poleciało nowe
Znalazłem taką oto zagadkę.... Przewód antenowy owinięty wkoło wewnątrz komory silnika
ale już po chwili wywaliłem ten dziwny system :p
Łączniki stabilizatora klepały.... i co dziwne z prawej strony był jakiś no name, a z lewej meyle HD :o
Muszę przyznać że ten meyle HD wygląda całkiem porządnie... kiedyś trzeba będzie przetestować. Póki co wleciały nowe łączniki Febi:
Kolejną rzeczą jest cały nowy wydech. Stary puszczał na tłumiku środkowy i jak się później okazało przy łączeniu z tłumikiem końcowym też:
Na pokład zawędrował cały nowy wydech firmy BOSAL, bo nie chciałem się bawić w odzyskiwanie łącznika elastycznego itd itp
No i standardowo po kupnie auta trzeba przejrzeć hamulce.... i całe szczęście że to zrobiłem. Przez felgi było widać, że klocków jest dużo, na przeglądzie hamowały równo, ale okazało się że ktoś je kiedyś mocno przegrzał i zaczęły się rozwarstwiać:
No i tutaj poratowałem się klockami które niedawno wymieniałem w innej Corsie. Przy mojej jeździe wystarczą to następnego przeglądu i do tego czasu mam czas wymyślić większe heble, bo w te malutkie nie chcemy już inwestować
styk felgi z piastą też oczyszczony
No i tylne heble przejrzane i oczyszczone. Tam sytuacja jest wzorowa. Widać że komplet sprężynek i szczęki oraz cylinderki niedawno były wymieniane. Tutaj jest spokój
Podsumowując, Corsa dostała:
- nowy filtr kabinowy
- nowy filtr powietrza
- nowy filtr oleju FILTRON
- nowy filtr paliwa FILTRON
- olej syntetyczny Motul 8100 X-cess 5W40
- nowe łączniki stabilizatora FEBI
- nową rurę wydechową z tłumikiem środkowym BOSAL
- nowy tłumik końcowy BOSAL
- nową uszczelkę wydechu ERLING
- nową obejmę wydechu BOSAL
- przejrzane hamulce
- pełna diagnostyka komputerowa
Potem Corsche umyte w między czasie:
przy przebiegu 196047 zrobiony alternator
Trochę mi zaczął podpadać, bo przy włączonych odbiornikach były spadki napięcia.
Więc alternator wyjęty:
Co mnie cieszy jeszcze nic przy nim nie było nigdy grzebane.
Wymienione w nim
- łożyska
- regulator napięcia
- uszczelnienie
i wleciał do auta
Przy okazji wyczyszczone klemy i odkryłem że klema plusowa nie jest oryginalna i nie jest ona najlepszej jakości. W przyszłości trzeba ją będzie wymienić, ale to zostaje na później. Jest wiele innych rzeczy do zrobienia
Następnie chwila czasu wykrojona i kolejna rzecz zrobiona
Otóż musiałem przenieść wideorejestrator z Omegi do Corsy. W omedze mam go zamontowane na stałe, bo kabel jest poprowadzony pod podsufitką, pod osłoną słupka i pod deską jest dodatkowe gniazdo zapalniczki do wideorejestratora
Zatem.... kupiłem drugi kabel i tak samo zrobiłem w Corsie Trochę było przy tym rozbierania, ale to Corsa, więc szybko idzie
Przy okazji poprawiłem mocowanie włącznika świateł:
tak było:
a tak jest:
Przy okazji niestety odkryłem małą popelinę jeśli chodzi o podłączenie radia I tak je chciałem wyjąć więc przy okazji to zrobię i podłączę je tak jak należy
No to mamy pierwszą modyfikację już na pokładzie
Zawitał tempomat Bardzo się przyda. Kupiona manetka (niestety tylko w oryginale występuje więc koszt ogromny):
czujnik sprzęgła:
programowanie kompem i jest tempomat
To nie koniec doposażania, ale potrzebne są $$
No i wymienione wycieraczki na oryginały GM (moim zdaniem najlepsze):
Przyszły opony na zimę
No i przebieg 197072 i pojawiło się lpg w Corsche
Kilka rzeczy jeśli chodzi o estetykę poprawię po gwarancji. Najważniejsze że kumpel instalacje założył bardzo porządną i montaż od strony technicznej jest tak jak chciałem.
No to tyle udało mnie się przez pierwszy miesiąc zrobić. Dalej też będzie się działo jacob - 7 Wrzesień 2017, 12:49 Powitać Corsche;) Muszę przyznać że bardzo obszerna prezentacja auta i zapowiada się dobry wątek:)
Bardzo ładny kolor Mam pytanie natury technicznej gdzie podpinałeś zasilanie do wideorejestratora? W senscie chodzi mi o to czy podpiąłeś go pod zapalniczkę czy zrobiłeś jakiś oddzielną linie ze stałym zasilaniem?Adam10 - 7 Wrzesień 2017, 13:00
jacob napisał/a:
Muszę przyznać że bardzo obszerna prezentacja auta i zapowiada się dobry wątek:)
Omegę też tak zawsze opisywałem
jacob napisał/a:
Mam pytanie natury technicznej gdzie podpinałeś zasilanie do wideorejestratora? W senscie chodzi mi o to czy podpiąłeś go pod zapalniczkę czy zrobiłeś jakiś oddzielną linie ze stałym zasilaniem?
Nad nogami kierowcy jest zrobione dodatkowe gniazdo zapalniczki z plusem po zapłonie (tak samo jak standardowe gniazdo). Wideorejestrator jest tam podpięty na stałe i uruchamia się wraz z zapłonem
Podpięte pod ten sam bezpiecznik co standardowe gniazdo zapalniczki jacob - 7 Wrzesień 2017, 13:04 Adam10, Dzięki za odpowiedź, zastanawiałem się nad podpięciem wideorejestratora na stałe, który ma tryb parkingowy i za bardzo nie wiem jak puścić instalacje:) w sensie w którym miejscu się wpiąć i może założyć oddzielny bezpiecznik na to:)Adam10 - 7 Wrzesień 2017, 13:13 Trzeba poszukać schematu do Twojej corsy to bez problemu powiem Ci jak to podpiąć. Ewentualnie w skrzynce bezpieczników poszukać plusa po zapłonie i tam możesz sobie zrobić dodatkowy bezpiecznik i pociągnąć instalację
Podłączenie wideorejestratora jest proste Jak przerabiałem całą instalację z Z22XE na Y32SE to było wyzwanie :pPiecia - 7 Wrzesień 2017, 16:50
Fantastyczny opis, mam nadzięję, że Twój temat nie umrze po pierwszym miesiącu jak inne o Corsie C
Czekam na więcej
Pozdrawiam Adam10 - 7 Wrzesień 2017, 17:03 Spokojnie Nie umrze Irmi jest od ponad 7 lat opisywany i mimo że OKP już przymiera to temat staram się aktualizować
W tym roku chcę Corsche wyciągnąć do stanu technicznego spełniającego moje standardy Wtedy od przyszłego roku zabiorę się za kwestie wizualne Piecia - 9 Wrzesień 2017, 16:06 W takim razie bardzo mnie to cieszy życzę powodzenia
z niecierpliwością czekam na kolejne publikacje
PS. bardzo ładna Omega Adam10 - 9 Wrzesień 2017, 17:13
Piecia napisał/a:
z niecierpliwością czekam na kolejne publikacje
najszybciej coś się będzie działo w drugiej połowie września
Piecia napisał/a:
PS. bardzo ładna Omega
Dziękuję
Omega to jest zrobiona przeze mnie kompleksowo Modyfikowane było wszystko.... od silnika, przez wydech, reflektory, hamulce, audio, lakier, aż po spryskiwacze
Kto wie co się z Corsą stanie :pAdam10 - 18 Wrzesień 2017, 10:33 Dzisiaj taka oto sytuacja
a dokładnie tydzień temu byłem na pierwszym przeglądzie lpg po 1tyś km Przy przebiegu 198346
W międzyczasie zbieram pomału części Adam10 - 21 Październik 2017, 18:42 Dzisiaj miałem krótką chwilę czasu więc przy pomocy mojej kochanej kobiety auto posprzątane w środku, a następnie:
- Nowe dywaniki gumowe
- Montaż etui na okulary bo mnie wkurzało że nie ma gdzie w tym aucie ich położyć
- Montaż spryskiwaczy mgłowych. Mam takie w Omedze (też zeswapowane) i sie przyzwyczaiłem :p
- Montaż zaślepki w prawym słupku której nie było od zakupu
Aktualnie auto ma 205tyś przebiegu. Zbierają się graty na większe heble i na zrobienie porządku z silnikiemAdam10 - 4 Listopad 2017, 17:29 Dzisiaj zmiana opon na wcześniej zakupione nówki Dunlop:
Adam10 - 8 Listopad 2017, 09:46 Lecimy dalej. Była chwila czasu więc Corsche w końcu umyte dotykowo
no i pierwsze przymiarki większych zacisków Pomierzone wszystko czy się zmieści
Takie porównanie seryjnego zacisku i tego co niebawem wpadnie na auto
No i sprawdzenie czy wszystko bez problemu wejdzie w felgę
No to teraz zaciski idą do piaskowania i muszę się szybko nad kolorem zastanowić
Mogę już pomału kupować tarcze i klocki i wreszcie będzie to hamowałojacob - 8 Listopad 2017, 10:44 Nie mogę się doczekać efektu końcowego Ciekawe jaki kolor będzie Adam10 - 8 Listopad 2017, 13:27 Jeszcze się waham z kolorem
W omedze mam błękitne, ale w corsie za małe trochę te hamulce żeby je tak eksponować
Nie wiem czy w Corsie nie będzie czarny połysk bo mam koncepcję co do tego auta i taki kolor by idealnie pasowałPiecia - 8 Listopad 2017, 15:56 Adam10, tak z ciekawości z czego są te zaciski?
Możesz uchylić rąbka tajemnicy odnośnie tej koncepcji? Adam10 - 8 Listopad 2017, 17:21 Te co będą w Corsie są z Combo 1.7 CDTI
Te co są w omedze to 6 tłoczkowe Brembo z Porsche CayenneAdam10 - 23 Listopad 2017, 18:03 Przebieg 212400
i odmówiła współpracy bateria w kluczyku, więc wymiana na nową
a niestety chwilę późnień współpracy odmówiło LPG.
Winowajcą okazał się sterownik, który został wymieniony w ramach gwarancji na nowy
PS a zaciski już po piaskowaniu i właśnie się malują jacob - 24 Listopad 2017, 12:04 Nie moge się doczekać zacisków DAMIAN1991 - 26 Listopad 2017, 08:29 Witam Adama Znam Omege z OKP wiec Fajnie ze zostałeś z Oplami i Przyszedłeś i Tutaj
Fajnie opisujesz Te Twoje Woziki I fajnie ze do Nich tak dokładasz
Co do Koloru na Zacisk ładuj Niebieskie C OPC też takie miało