To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - Gaśnięcie silnika - problem z ponownym odpaleniem

grygory - 6 Wrzesień 2017, 22:45
Temat postu: Gaśnięcie silnika - problem z ponownym odpaleniem
Witam,
Posiadam pewien problem z którym mechanik nie poradził sobie. Mianowicie Corsa B 1.4 x14sz '96 - często w trakcie jazdy tzn dojazdu do skrzyżowania, ronda, na parkingu przy wysprzęgleniu samochód gaśnie - ponowne uruchomienie jest problematyczne gdyż dopiero po dłuższym kręceniu z wciśniętym pedałem przyśpieszenia odpala, lecz nie utrzymuje obrotów i bez nogi na pedale gaśnie.
Jeśli chodzi o diagnostykę brak już pomysłu - przejrzany układ paliwowy, wymienione filtry, świece, moduł elektroniczny zapłonu, silniczek krokowy, - mechanik sugerował wymienić monowtrysk - więc wymieniony, niestety problem cały czas występuje i jest uciążliwy i niebezpieczny jak podczas dojazdu gaśnie silnik i wtedy np. brak hamulców.
Wiem iż są tutaj osoby z dużym doświadczeniem odnośnie tego samochodu - potrzebna pomoc.
Dzięki za pomoc w rozwiązaniu problemu.

Tomek995 - 7 Wrzesień 2017, 09:29

Cześć, miałem bardzo podobnie u siebie i winą był zapchany EGR. Wyskakuje Ci "check"?
grygory - 7 Wrzesień 2017, 19:40

hej dzięki za odpowiedź, check wyskakuje - mechanik mówił niby że niby błąd jest od sondy, ale zakupiłem nową sondę lambda i niestety check dalej wyskakuje..
co do zaworu to czyściłem go mechanicznie też ostatnio , niestety nic nie pomogło, chyba że się dalej zacina i pozostanie tylko wymiana, jak zdiagnozowałeś że to EGR?

Piecia - 7 Wrzesień 2017, 22:31

grygory, a może coś w układzie podciśnień? Poszukaj bo może masz gdzieś sparciały wężyk, albo jakiś zaworek idący do serwa hamulcowego nie działa i dlatego przy hamowaniu gaśnie.
Adam10 - 7 Wrzesień 2017, 23:43

Gaśnie tylko na ciepłym czy na zimnym też?

Prawdopodobnie będzie to czujnik położenia wału. Do podmiany tylko i wyłącznie na oryginał. Zamienników nawet nie kupuj

Tomek995 - 8 Wrzesień 2017, 11:45

grygory napisał/a:
hej dzięki za odpowiedź, check wyskakuje - mechanik mówił niby że niby błąd jest od sondy, ale zakupiłem nową sondę lambda i niestety check dalej wyskakuje..
co do zaworu to czyściłem go mechanicznie też ostatnio , niestety nic nie pomogło, chyba że się dalej zacina i pozostanie tylko wymiana, jak zdiagnozowałeś że to EGR?


Zdiagnozowałem podłączając do komputera. Wyskakiwał błąd zaworu recyrkulacji spalin, czyli egr. A poradziłem sobie z tym najbardziej "Januszowo" jak się da. Czyli jak jakimś cudem się na chwilę odetkał przy wysokich obrotach, to się zatrzymałem i odłączyłem wtyczkę od silnika.
Co do czyszczenia, to musisz go zdemontować i musi poleżeć zalany przez noc. Sam tego nie robiłem, robił to mechanik. Nie mniej jednak nie oczekuj cudów. Przy starym silniku, który zapewne lubi chlapnąć oleju, zawód i tak szybko się "zabije" syfem.

Tak czy inaczej, jeśli wyskakuje inny błąd, to słuchaj komputera.

grygory - 8 Wrzesień 2017, 17:29

Hej dzięki za sugestie,

Piecia, gaśnie po samym wysprzęgleniu - nawet jak nie dotykasz hamulca, np wczoraj wysprzęgliłem przy 50 km/h i trzymałem na sprzęgle samochód się kulał a silnik zgasł..

Adam10, gaśnie zazwyczaj już na rozgrzanym, myślałem nad czujnikiem wału, tylko jakby zgasł bo czujnik się nagrzał, to bym go od razu raczej nie odpalił z wciśniętym pedałem przyśpieszenia - chyba że się mylę, bo jak go odpalę z noga w podłodze to mogę jechać, tylko jak wysprzęgle to znów gaśnie, jak przejadę jakiś odcinek na wyższych obrotach to potem już nie gaśnie ...

Tomek995, po twoim poście też o tym myślałem, a co powiesz na zaślepienie EGR?

Tomek995 - 8 Wrzesień 2017, 21:10

Jak dasz radę zrobić to dobrze, lub twój mechanik, to czemu nie, dobra opcja. Wątpię, że przy przeglądzie ktoś zauważy, że czegoś nie ma.
U mnie objawy były takie: przy zrzuceniu na luz samochód nie gasł od razu. Dusił się (tak, jakbyś miał wrzucony bieg i hamował do zera, bez wciśnięcia sprzęgła), silnik pracował nierówno i czasami przy dojeździe do świateł gasł. Kiedy noga była na gazie, to wszystko odbywało się prawidłowo. U mnie było bez znaczenia czy rozgrzany czy nie.
Pamiętaj, że jak zaślepisz EGR i mechanik nie ominie tego programowo, to ciągle będzie palił się check. Ja akurat z naturą druciarza po prostu wyjąłem żarówkę :nc:

grygory - 8 Wrzesień 2017, 22:20

problem wygląda podobnie jak i u ciebie Tomek995 - że Check będzie się świecił to wiadomo, jednakże nie interesuje mnie w tym wypadku, bo jeśli zaślepię i corsa przestanie gasnąć przy wysprzęglaniu to będę w domu, tzn będę wiedział że to na pewno EGR i będę mógł iść dalej w dobrym kierunku, może mi się uda jutro coś z tym podziałać i jakieś prowizoryczne zaślepienie na potrzeby testów wykonać .. muszę jeszcze przejrzeć te przewody podciśnienia, a najlepiej dla świętego spokoju je wymienić , mają prawo już po 20 latach niedomagać ..
Adam10 - 8 Wrzesień 2017, 22:40

jeżeli problem występuje tylko na ciepłym to daje 70% na czujnik położenia wału, 30% na EGR. Można to łatwo sprawdzić w blokach pomiarowych na podpiętym kompie :)
Tomek995 - 8 Wrzesień 2017, 22:42

Nie, nie, to nie tak prosto. Żeby zaślepić EGR... musi on być sprawny. Brzmi to dziwnie, ale czytałem już o tym kiedyś, w chwili gdy mi zaczęło narywać autem. Spróbuj go solidnie przeczyścić, tak, jak mówiłem, przez noc, niech leży i moczy się w nafcie czy czymś takim, zresztą na youtube znajdziesz materiał o EGR-ach od "miłośników czterech kółek" i o tym jak czyścić. Kiedy już to zrobisz, odetka się, a samochód zacznie pracować normalnie, to wtedy jesteś dopiero w domu. Nie wiem jak wygląda sprawa przy silniku 1.4, ale u mnie w 1.0 naprawdę wystarczyło odpiąć wtyczkę od silnika (która jest łatwo dostępna) i tyle. Oczywiście po odetkaniu, żeby był w pozycji zamkniętej. Samo gniazdo z wtyczką przeleciałem taśmą izolacyjną, żeby nie naleciało syfu i po kłopocie.
grygory - 9 Wrzesień 2017, 08:49

- Adam10 - co do kompa to za bardzo nie mam możliwości - tzn mam ELM327 OBD2 na bluetooth, oraz INTERFEJS VAG COM KKL ODB VW ale Corsy tym diagnozować nie idzie .. ??

- Tomek995 - mówisz musi być sprawny - hmm jeśli odpalam silnik zimny u wszystko działa, EGR jest zamknięty, i go w takiej pozycji zaślepię to mimo że się zatnie to nie będzie przepuszczał spalin, wystąpi Check, ale samochód nie powinien gasnąć - dobrze rozumiem ? oczywiście w celach diagnostycznych, jak pomoże to kupić używany sprawny EGR i go zaślepić tak aby prawidłowo jedynie działał.. dobrze myślę ?

Tomek995 - 9 Wrzesień 2017, 09:42

Możesz próbować, jak się uda, to super, jak nie... no cóż, trzeba próbować dalej.
Adam10 - 9 Wrzesień 2017, 17:14

wyczyścić EGR na pewno nie zaszkodzi ;)

A czujnik wału polecam podmienić :)

grygory - 9 Wrzesień 2017, 20:56

Niestety dziś brakło czasu by się za to zabrać .. niestety ale spróbujemy, hmm a może jeszcze zaraz pójdę wykręcić EGR - tylko w czym go zamoczyć ? nafty nie mam ..

Adam10 - co do czujnika wału - pisałeś że tylko na oryginał , tylko czy jak kupię używany oryginał będę miał pewność że jest sprawny ? pisałeś że zamienniki omijać , miałeś z tym doczynienia? że odradzasz ?

Tomek995 - 10 Wrzesień 2017, 10:28

Może być benzyna ekstrakcyjna, coś do czyszczenia silnika, jak nie masz, to kup, nie będzie to aż tak drogie, a przyda się jeszcze na przyszłość.
grygory - 12 Wrzesień 2017, 20:31

- jest światełko w tunelu ... tzn dziś udało się znaleźć trochę czasu, wykręcić EGR wymoczyć go w benzynie, jak się moczył to wyciąłem blaszkę jako zaślepkę dla EGR, potem mechaniczne czyszczenie zaworu, następnie złożenie całości zaślepiając EGR , jazda próbna i jest jakiś rezultat, tzn nie zaświecił się check ani nie zgasł - jutro będzie żona testować, mam nadzieje że to pomogło - jeśli tak to będę porządniejszą zaślepkę EGR kupował
Tomek995 - 13 Wrzesień 2017, 15:35

No i świetnie oby to było to i problem zniknął :)
grygory - 14 Wrzesień 2017, 21:35

no mam nadziej że nie wywołam wilka z lasu, ale mogę już raczej stwierdzić że usterka nie występuje, a co za tym idzie winowajcą całego zajścia był zawór EGR, jako że zawór został wyczyszczony i nie generuje błędów na komputerze zostaje w samochodzie, jedynie co, to zostanie na stałe zaślepiony - już nie prowizoryczną blachą ocynkowaną, lecz blachą kwasoodpornej 3mm . Jedno pytanie jakie skutki zaślepienie będzie miało ? czy wpłynie to na eksploatację ?
Adam10 - 15 Wrzesień 2017, 10:12

grygory napisał/a:
Jedno pytanie jakie skutki zaślepienie będzie miało ? czy wpłynie to na eksploatację ?


tylko pozytywne. Silnik będzie oddychał czystym powietrzem



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group