To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - 1.0 falowanie obrotow, niepoprawna reakcja na gaz.

B9209 - 3 Lipiec 2017, 18:44
Temat postu: 1.0 falowanie obrotow, niepoprawna reakcja na gaz.
Witam.
Na wstępie napisze że corsa była już w kilku warsztatach na diagnozie i w każdym z nich usłyszałem co innego, także postanowiłem poradzić się tutaj.

Opis problemów:

1. Gdy odpalam auto to obroty silnika falują. Rano jest to bardziej widoczne - obroty skaczą od 1000 do 1200. Gdy odpalam "na ciepło" - auto rozgrzane na parkingu to wskazówka obrotomierza drga przy 1000obr , ale da się wyczuć i usłyszeć owe falowanie. W obu przypadkach po kilku - kilkudziesięciu sekundach zjawisko ustaje.
- to mnie trochę martwi.

2. Kierownica się trzęsie (nawet jak ją mocno trzymam) na biegu jałowym gdy nie naciskam gazu.)
- tego poprostu chciałbym się pozbyć ale nie jest to priorytetem.

3. Podczas jazdy nie mogę używać w pełni pedału gazu. Gdy wcisnę go do ok 1/2 skoku to auto nagle traci moc i zapala się check engine. Gdy puszczę gaz na kilka sekund silnik wraca do normy.
- to jest dla mnie priorytet.

Jak narazie wymieniłem pompę paliwa, czujnik położenia wału(była awaria), świece, komplet filtrów i olej.

Diagnozy proponowane przez warsztaty to : Brudny zawór EGR (sugerują wymianę), Brudna przepustnica (sugerują czyszczenie/wymianę), Uszkodzony przepływomierz, Uszkodzona cewka zapłonowa.

Prosiłbym o jakieś sugestie jak podałem za mało informacji to śmiało pytać.

silvox - 3 Lipiec 2017, 22:09

Skoro zaswieca się kontrolka CHECK to jakie błędy są??
ad.2 - po dodaniu gazu przestaje?? To zawieszenie silnika może być..

B9209 - 13 Lipiec 2017, 19:39

1 i 3 to już przeszłość. Okazało się że winny był przepływomierz powietrza. Wymieniony na używany (ze szrotu) firmy Bosch. 30zł. Auto jeździ poprawnie jak na 1.0.
Co do problemu nr 2 to idąc za radą znajomego próbowałem "poruszyć" silnikiem gdy był zimny. Naprawdę mocno się zaparłem a silnik ruszył się gdzieś tak z 0.5cm. Dobra metoda sprawdzenia ? Poduszki już do wymiany czy przyczyna leży gdzie indziej ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group