Przesunięty przez: Kaszubski
10 Lipiec 2016, 16:59
dużo szlamu pod korkiem wlewu oleju
Autor Wiadomość
 pankamyk



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 30
Skąd: Sosnowiec
  Wysłany: 3 Grudzień 2012, 14:48   dużo szlamu pod korkiem wlewu oleju

Witam! Nie jestem doświadczonym kierowcą, więc proszę o radę. Od dłuższego czasu znajduje pod korkiem wlewu oleju osad-szlam. Usłyszałem od kogoś, że to może być wynik przepalenia uszczelki pod głowicą. Szlamu po przejechaniu np 80km jest dość dużo - zadużo jak na tylko wilgoć związaną z porą roku. Stąd pytanie czy wymieniać uszczelkę pod głowicą? jaki jest tego koszt? co trzeba-zalecane jest do wymiany razem z uszczelką? o co zapytać mechaników?
 
 
     
 scubzik



Informacje
lodzkie

Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 47
Skąd: Pabianice
Wysłany: 4 Grudzień 2012, 16:20   
   Moje auto: Nissan Sunny GA14DS+


Jeśli "szlam" jest jasny (kremowy) to ewidentnie wilgoć łączy się z olejem. Najczęściej jest to niestety wina uszczelki pod "czapką" -- płyn dostaje się do oleju .. Zobacz czy nie ubywa Ci płynu chłodzącego. Jeśli nie ..to być może wilgoć z odmy ..
 
 
     
 lukas2226


Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 22
Skąd: Siedlce
Wysłany: 4 Grudzień 2012, 20:47   

Sprawdź czy masz tak zwany szlam na bagnecie i w zbiorniczku wyrównawczym. Jeżeli tak jest to ciecz chłodząca dostaje się do oleju. Tak jak mówisz może być uszczelka pod głowicą. Musisz zrobić to jak najszybciej bo będziesz miał "toffi" w całym silniku i układzie chłodzącym a jest to ciężko wypłukać.

[ Dodano: 4 Grudzień 2012, 20:49 ]
Koszt takiej naprawy to około 450-600zł. Zależy od mechanika.
 
 
     
 scubzik



Informacje
lodzkie

Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 47
Skąd: Pabianice
Wysłany: 4 Grudzień 2012, 21:17   
   Moje auto: Nissan Sunny GA14DS+