Przesunięty przez: Kaszubski
10 Lipiec 2016, 16:59
dużo szlamu pod korkiem wlewu oleju
Autor Wiadomość
 pankamyk



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 30
Skąd: Sosnowiec
  Wysłany: 3 Grudzień 2012, 14:48   dużo szlamu pod korkiem wlewu oleju

Witam! Nie jestem doświadczonym kierowcą, więc proszę o radę. Od dłuższego czasu znajduje pod korkiem wlewu oleju osad-szlam. Usłyszałem od kogoś, że to może być wynik przepalenia uszczelki pod głowicą. Szlamu po przejechaniu np 80km jest dość dużo - zadużo jak na tylko wilgoć związaną z porą roku. Stąd pytanie czy wymieniać uszczelkę pod głowicą? jaki jest tego koszt? co trzeba-zalecane jest do wymiany razem z uszczelką? o co zapytać mechaników?
 
 
     
 scubzik



Informacje
lodzkie

Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 47
Skąd: Pabianice
Wysłany: 4 Grudzień 2012, 16:20   
   Moje auto: Nissan Sunny GA14DS+


Jeśli "szlam" jest jasny (kremowy) to ewidentnie wilgoć łączy się z olejem. Najczęściej jest to niestety wina uszczelki pod "czapką" -- płyn dostaje się do oleju .. Zobacz czy nie ubywa Ci płynu chłodzącego. Jeśli nie ..to być może wilgoć z odmy ..
 
 
     
 lukas2226


Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 22
Skąd: Siedlce
Wysłany: 4 Grudzień 2012, 20:47   

Sprawdź czy masz tak zwany szlam na bagnecie i w zbiorniczku wyrównawczym. Jeżeli tak jest to ciecz chłodząca dostaje się do oleju. Tak jak mówisz może być uszczelka pod głowicą. Musisz zrobić to jak najszybciej bo będziesz miał "toffi" w całym silniku i układzie chłodzącym a jest to ciężko wypłukać.

[ Dodano: 4 Grudzień 2012, 20:49 ]
Koszt takiej naprawy to około 450-600zł. Zależy od mechanika.
 
 
     
 scubzik



Informacje
lodzkie

Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 47
Skąd: Pabianice
Wysłany: 4 Grudzień 2012, 21:17   
   Moje auto: Nissan Sunny GA14DS+


Jeśli rozbierze silnik .. to warto od razu zobaczyć jaki jest stan pierścieni i panewek .. Jak są ok .. to luz .. a jak są podejrzane .. to od razu albo remont (i czyszczenie na ultradźwiękach) albo inna motorownia ..
Ale jak pisze lukas2226, zerknij stan oliwy (kolor) na bagnecie .. i przede wszystkim sprawdź stan płynu
 
 
     
 lukas2226


Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 22
Skąd: Siedlce
Wysłany: 5 Grudzień 2012, 21:15   

Jeżeli remont to remont ale to są dodatkowe koszty. Przy uszczelce pod głowicą dołu silnika nie rozbierasz. A zmienisz dodatkowo pierścienie na tłokach to jest 350-450 zł więcej. Wszystko może się wyjaśnić jak będzie zdjęta głowica.
 
 
     
 scubzik



Informacje
lodzkie

Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 47
Skąd: Pabianice
Wysłany: 5 Grudzień 2012, 21:28   
   Moje auto: Nissan Sunny GA14DS+


no tak . wszystko zależy co jest do roboty .. bo koszt części to jedno.. ale np. czyszczenie, obróbka . nie wiadomo jak wyglądają zawory i gniazda zaworowe w głowicy, od razu zmiana uszczelniaczy (bo to grosze) i inne pierdy .. nie wiem jak jest zbudowana głowica w Corsie , ale od razu inspekcja popychaczy (czy prowadnic) by się przydała, luzów zaworowych itp ..
Wg mnie ja robić to robić do końca . Wiem co mówię. przerabiałem to w swoim nissanie... i nie jest to tania "zabawa" .
 
 
     
 pankamyk



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 30
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 6 Grudzień 2012, 10:27   

Boje się naciagania na koszty dodatkowe chociaż też jestem zdania, że jak robić to do końca. Układ chłodzący jest czysty. Zimą plyn chłodzący faktycznie ubywa bardzo bardzo minimalnie ale jednak. Latem bylo to szybsze, nawet myślałem, że to wina chłodnicy. Bagnet jest czysty, bez szlamu ale wg mnie olej na nim jest bardzo przepalony a wymieniany byl pod koniec wakacji plus filtr. Zbiornik wyrównawczy płynu jest czysty. Odmy sprawdzę.
Kupilem uszczelkę pod glowicę, czyli pozostają jeszcze uszczelniacze jeśli chodzi o części?
 
 
     
 scubzik



Informacje
lodzkie

Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 47
Skąd: Pabianice
Wysłany: 6 Grudzień 2012, 11:53   
   Moje auto: Nissan Sunny GA14DS+


pankamyk, uszczelniacze (nie opłaca się nie wymieniać) .. no i koszt planowania (lub chociaż zabielania) głowicy.. Dobrze jest też sprawdzić czy blok nie wymaga "liźnięcia" ..
 
 
     
 lukas2226


Informacje
mazowieckie

LPG: Tak
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 22
Skąd: Siedlce
Wysłany: 6 Grudzień 2012, 21:13   

Do tak małego silnika blok nie wymaga szlifu. Jedynie planowanie głowicy. Tam jest bardzo łatwo zmienić uszczelkę pod głowicą. Zdarzyło mi się zmienić ze 2 razy. A zawsze pojawia się ten szlam na korku po przejechaniu danych kilometrów. Wycierałem korek i na nowo było tak samo?
 
 
     
 pankamyk



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 30
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 6 Grudzień 2012, 23:23   

Tak, w sumie zawsze do tej pory szybciej lub wolniej się zbiera. zauważyłem, że korek od wlewu oleju ma lekkie naciecie na uszczelce. Nie wiem kiedy się pojawiło i czy ma wplyw.
Moim błędem było słuchanie przez dłuższy czas, że to tylko wina atmosfery i tego, że auto dziennie jeżdzi na krótkich trasach 10km.
 
 
     
 scubzik



Informacje
lodzkie

Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 47
Skąd: Pabianice
Wysłany: 7 Grudzień 2012, 10:30   
   Moje auto: Nissan Sunny GA14DS+


lukas2226 napisał/a:
Do tak małego silnika blok nie wymaga szlifu
???
co ma za znacznie wielkość silnika .. jeśli blok okazuje się "zwichrowany" to można a nawet trzeba go wyrównać ..

pankamyk napisał/a:
Moim błędem było słuchanie przez dłuższy czas, że to tylko wina atmosfery i tego, że auto dziennie jeżdzi na krótkich trasach 10km

nie Twoja wina .. to tylko silnik.. ale fakt .trza samemu obserwować i się uczyć :)
 
 
     
 darx1204



Informacje
LPG: Tak
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 136
Skąd: Lędziny
Wysłany: 7 Grudzień 2012, 10:55   

A ja podam inny przykład powodem tego jest niedogrzany silnik!! A nie uszczelka pod głowicą!! Panowie nie naciągamy na koszty kolegi. Ja miałem taki przypadek też robię trasy do pracy 10km i też miałem masło na korku okazało się że silnik się nie dogrzewa a przyczyną tego był termostat był otwarty na dużym obiegu przez co wychładzał silnik bo płyn chłodzący przepływał przez schłodzoną chłodnicę.
 
 
     
 pankamyk



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 30
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 7 Grudzień 2012, 11:33   

Dzięki także za taką opinie. Zauważyłem, że silnik jest uszczelniony na bokach jakby czarnym silikonem. Czy poprzedni kierowca coś mógł robić tanim kosztem na własną rekę???
 
 
     
 darx1204



Informacje
LPG: Tak
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 136
Skąd: Lędziny
Wysłany: 7 Grudzień 2012, 11:39   

Powiedz mi auto normalnie nabiera temperatury?? Czy raczej wolniej albo wogóle?? teraz będą mrozy to odczujesz jeśli nie będzie miał temp. 90 stopni to już mam powód, na postoju wskoczy na 90 ale jak ruszysz odrazu spada temp.

Jesteś pewny że to silikon a nie uszczelka?? bo były stosowane gumowe i korkowe uszczelki jako zamiennik. Bo oryginalne były metalowo-włukniowe
 
 
     
 pankamyk



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 30
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 7 Grudzień 2012, 17:25   

Po 5-6km silnik ma równo 80 stopni. O tej porze roku na dystansach 10-15km więcej nie nagrzewa się. darkx proszę rozwiń swoją myśl.

Czy temat wymiany termostatu ma tu jakiś sens???
 
 
     
 darx1204



Informacje
LPG: Tak
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 136
Skąd: Lędziny
Wysłany: 7 Grudzień 2012, 23:37   

hmm... Ciężko stwierdzić ja po dystansie 8km mam dokładnie 91 stopni spróbuj może odpalić auto zostawić na postoju do momentu włączenia się wiatraka chłodnicy i potem ruszyć jeśli temp. spadnie s powrotem do 80 stopni lub mniej to termostat do wymiany zawsze się można spotkać i zobaczyć co mu dolega, daleko nie ma:) Lędziny Sosnowiec kawałeczek drogi:D
 
 
     
 pankamyk



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 30
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 17 Grudzień 2012, 21:47   

dołączam foto silnika i ponawiam jedno wcześniejsze pytanie: czy to nieregularne uszczelnienie wokół jest normalne w tym modelu silnika? czy to możliwe, że poprzedni właściciel coś robił na własną rękę? ile to może mieć wspólnego ze szlamem w tytule tego wątku. Załącznik tu: https://www.dropbox.com/s...0%20%281%29.jpg
 
 
     
 Elosia



Informacje
Klub: Vectra Klub Polska
Imię: Elosia
Pomogła: 1 raz
Wiek: 46
Dołączyła: 16 Wrz 2012
Posty: 9
Skąd: Zabrze
Wysłany: 17 Grudzień 2012, 23:33   
   Moje auto: Rover 214 Si


Dłubane.
Ori uszczelka jest widoczna, ale nie wystaje tak jak na zdjęciu
 
 
     
 Matthew


Informacje
pomorskie

LPG: Nie
Wiek: 32
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 3
Skąd: Aberdeen
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 13:33   

Od kiedy posiadasz Corse, na jaki olej zmieniłeś? Oraz jest złe uszczelka uszczelniona, proponuje wymienić olej, oraz wszystka uszczelki. Powiedz czy masz mokry silnik czy suchy. Mam ten sam problem lecz ja mam mokry silnik, wiec u mnie uszczelki są do wymiany.
 
 
     
 pankamyk



Informacje
LPG: Nie
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 30
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 19:08   

mam ją 6 miesięcy, po miesiącu od zakupu zalałem Castol'em 15w40, źle dobrany?? na takim, tylko LOTOSie jeździł pod poprzednim właścicielem. Są minimalne ślady oleju więc nastawiłem się na wymianę uszczelek pod głowicą i pod pokrywą zaworów, już kupione (coś jeszcze?). Myślę, że znów filtr oleju można dać nowy.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Forum Opel Corsa - Fan Klub
» Corsa C - strona techniczna - Pytania i odpowiedzi » Problematyka - Corsa C » Silnik i osprzęt » dużo szlamu pod korkiem wlewu oleju
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group    Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.