Wysłany: 25 Listopad 2012, 16:29 Corsa B 1.0 12V - olej 15W40 czy 10W40 różne opinie Moje auto: Corsa B X10XE
Pewnie było setki razy ale zapytam od innej strony.
Jaki olej do powinien być do Corsy B z silnikiem 1.0 12V?
W chwili obecnej mam wlany 15W40 i ktoś nastraszył mnie że ten olej nie nadaje się do tego silnika. Problem w tym że słyszałem tyle opinie ilu ludzi się wypowiada i po prostu nie wiem co mam zrobić? Czy zostawić ten olej jak jest czy jak najszybciej go wymienić na 10W40?
Z tego co wiem ten silnik od dłuższego czasu jeździł na 15W40 a teraz mam opinię że jak najszybciej wymaga zamiany?
Co o tym myślicie?
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 25 Listopad 2012, 16:56
Moje auto: AG Z14XEP
zacznijmy od tego czy silnik jest szczelny, tzn czy nie ma wycieków na zewnątrz i czy i ile bierze oleju ?
Podobno mineralny może doprowadzić do zapchania kanalików olejowych wewnątrz silnika.
większość ludzi uważa że nie można z 15W40 z powrotem przejść na 10W40, bo to rozszczelni silnik itd. Z drugiej strony znajdziesz opinie osób które robiły płukankę silnika i z powrotem zalały 10W40 !!Ale tu warunek - silnik był szczelny i nie brał oleju!!. Są osoby które to robiły na szczelnym silniku i są zadowolone, ale znajdziesz też (chyba niestety więcej osób), które robiły to na silniku który już przed tym był nieszczelny i płukanka tylko sprawę pogorszyła i dylemat: kosztowny remont, czy wymiana silnika
Generalnie 10W40 jest bardziej odpowiednim olejem dla X10XE. Podobno najlepiej olej GM lać, ale jak mówię - ile osób tyle opinii, najwięcej chyba usłyszysz opinii na to żeby nie zmieniać, bo rozszczelnisz silnik...
Ja u siebie mam 15W40 od ok 18kkm (brat mi taki zalał mimo że prosiłem go o 10W40 ), wewnątrz silnika sporo nagaru, rozważam płukankę i zalanie jak się należy 10W40, ale ostatecznej decyzji jeszcze nie podjąłem, do zmiany oleju jeszcze ze 1-2 m-ce...
napisz w jakiej kondycji jest silnik, czy szczelny, jaki przebieg, ile już jeździ na mineralnym itd dopiero na podstawie tych danych będzie można coś dokładniej poradzić.
Spokojnie ten olej z pewnością może być a ktoś kto twierdzi że masz go natychmiast wymienić po prostu nie ma pojęcia o czym mówi gdyby był 10W no to by był i nie byłoby sensu przechodzić na 15W ale skoro jest 15W który spokojnie może być to uważam że nie powinieneś zmieniać na 10W zwłaszcza że tak jak kolega wyżej pisał bywają opinie różnych teorii. Nie masz się czym martwić
Wysłany: 25 Listopad 2012, 19:28
Moje auto: Corsa B X10XE
Tak szczerze to zauważyłem że cieknie mi trochę z pod uszczelki miski olejowej, ale podobno tak jest w tych silnikach. Tez nie wiem na ile to jest prawda. Ale fakt jest faktem że są tam jakieś krople. Co mnie najbardziej zaskoczyło to to że mam książeczkę serwisową opla od nowości z gdańskiego serwisu i może nie uwierzycie ale od prawie nowości był lany 15W40. Mam to czarno na białym. A dlaczego serwis tak zrobił, nie wiem i teraz pewnie się nie dowiem.
Ktoś mi mówił że jak będę jeździł na 15W40 to może paść mi napinacz rozrządu bo tam są jakieś małe kanaliki oraz popychacze. Ale silnik ma już ponad 16-tyś km i jeśli jest to prawdą że cały czas był lany 15W40 to dlaczego chodzi (oby chodził).
Tak sobie pomyślałem że może po zimie zmienię na 10W40 z tym że pewnie jakoś trzeba wypłukać ten mineralny. Możecie mi przy okazji powiedzieć jak to się robi?
jeśli zmienisz na 10W tym bardziej może cieknąć nie wiem posłuchaj ja bym nic nie zmieniał zwłaszcza jak od nowości jest taki olej a to że sobie kapie to sobie kapie żaden silnik używany nie jest super szczelny chyba że ktoś wymieniał uszczelnienie kupisz uszczelkę i będzie jak należy.
Jeśli chodzi o jakieś płukania to ja nie wiem nic w tym temacie bo nigdy takich rzeczy nie robiłem.
Klub: Vectra Klub Polska
Imię: Elosia Pomogła: 1 raz Wiek: 46 Dołączyła: 16 Wrz 2012 Posty: 9 Skąd: Zabrze
Wysłany: 25 Listopad 2012, 21:36
Moje auto: Rover 214 Si
Do płukanki możesz użyć np. Liqui Moly Engine Flush albo Valvoline.
Zanim spuścisz olej dolewasz do tego co masz płukanke. Odpalasz silnik i musi popracować 10-15 min. - zależy jak zaleca producent. Potem spuszczasz olej i zalewasz nowy.
Osobiście nie polecam oleju GM. Dzięki niemu miałam zasyfiony filtr i silnik.
Wysłany: 26 Listopad 2012, 06:43
Moje auto: Corsa B X10XE
Jakoś z rezerwą podchodzę do płynów dolewanych osobno do oleju.
A czy płukanie można zrobić tak że zlewam stary olej, zalewam 10W40 z tym że jakimś tanim, jeżdżę parę dni, zlewam i leję ten który będzie docelowo?
Przy okazji ile i w których miejscach są śruby do mocowania przedniego zderzaka od spodu?
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 26 Listopad 2012, 08:34
Moje auto: AG Z14XEP
slawek7 napisał/a:
A czy płukanie można zrobić tak że zlewam stary olej, zalewam 10W40 z tym że jakimś tanim, jeżdżę parę dni, zlewam i leję ten który będzie docelowo?
taki zabieg może nie wypłukać nagaru - jeśli jest go sporo.
Jeśli Ci kapie spod miski, kup uszczelkę i przy wymianie oleju odkręć katalizator, miskę - zobacz ile nagaru jest na misce, ile na ściankach silnika. Będziesz widział czy nagaru jest dużo. Ja tak zrobiłem i wiem co mam w środku dlatego płukanka chodzi mi po głowie. A uszczelkę miski wymieniłem, bo zostawiałem plamki oleju w miejscu gdzie parkowałem. Teraz tylko minimalnie zapocona jest, ale nic nie kapie. Może dlatego że sama uszczelka założona, beż silikonu czy innego uszczelniacza.
Czytałem że jeśli chcesz pozbyć się nagaru ze środka to Moly jest najlepszy.
ps. 'auto ma już 16 tys km' - czy tu czasem jakaś literówka Ci się wkradła?? może 160?
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Imię: Emil Pomógł: 21 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 546 Skąd: Mrągowo/KRAKÓW
Wysłany: 26 Listopad 2012, 09:42
Moje auto: AG Z14XEP
tak jak Elosia podała: liqui moly engine flush.
Pamiętaj że płucząc silnik wiele ryzykujesz (jeśli wszystko ok, to wypłuczesz nagar i gitara, ale może też być lipa i rozszczelni Ci silnik, zacznie brać olej itd), więc musisz na prawdę dobrze przemyśleć ten ruch czy warto. Ryzyko niepowodzenia zależy od stanu silnika. Tak jak pisałem silnik wewnętrznie musi być szczelny - na zewnątrz to zawsze można uszczelkę wymienić, ale w środku naprawiać to już koszta duże.
Ja osobiście autem chcę się długo cieszyć - jeśli nie osobiście to komuś w rodzinie oddam kiedyś, więc u siebie zaryzykuję by doprowadzić auto do należytego stanu.
Wysłany: 26 Listopad 2012, 12:32
Moje auto: Corsa B X10XE
Wiesz masz święta rację o tym nie pomyślałem że to takie ryzyko.
Zrobię po swojemu, po prostu za jakiś czas po zimie, po prostu wymienię. Skoro jeździ teraz na 15W40 i przedtem też jeździł to zimę wytrzyma.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum