UBYWA PŁYNU CHŁODNICZEGO (CORSA D 2007, 1.2)
Autor Wiadomość
 Iwona 


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Wiek: 28
Dołączyła: 07 Wrz 2011
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Wrzesień 2011, 11:16   UBYWA PŁYNU CHŁODNICZEGO (CORSA D 2007, 1.2)

Witam
w mojej corsie (silnik na łańcuchu, wersja D, 2007, 1.2) ubywa płynu chłodniczego. Byłam z tym u mechanika, sprawdzał czy nie chodzi o głowice lub uszczelkę i twierdzi, że wszystko tam w porządku. Wymienił termostat i jego zdaniem miało być ok. Mija jednak tydzień a płynu nadal ubywa. Przejechałam może 100-150 km i nie ma jakieś 3 cm w zbiorniku. W tej chwili od momentu zaaplikowania go do poziomu maksymalnego tydzień temu, w zbiorniku zostało 1 cm płynu na zimnym silniku. Tak jak mówię, przejechałam może ze 100-150 km od tego czasu. Wiem że jak jest silnik ciepły, to płyn się podnosi, ale jego na 100% nadal ubywa. Nie wiem co robić :( Proszę o pomoc!
 
 
     
 Nadhira 



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Nie
Imię: Gosia
Pomogła: 3 razy
Wiek: 30
Dołączyła: 25 Maj 2009
Posty: 484
Skąd: Wrocław
Wysłany: 7 Wrzesień 2011, 12:37   
   Moje auto: Opel Corsa 1.7 DTI


Miałam właśnie ten sam problem, ale z corsą c. Czy po dłuższym postoju masz mokrą plamę pod samochodem? U mnie kończy się wymianą pompy wody
 
 
     
 west 
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Tak
Imię: Bartek
Pomógł: 42 razy
Wiek: 32
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1741
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 7 Wrzesień 2011, 12:39   
   Moje auto: VW Polo III Classic


odpal silnik na 2-3 min a potem sprawdź gołą ręką każdy wąż, może gdzieś cieknie,
stań również na suchym miejscu, to będzie kolejna podpowiedź czy gdzieś kapie,
jeżeli "głowica jest ok" uszczelki "ok"

to od tego zacznij....
jeżeli przez 150km ucieka taka ilość to musi kapać!
 
  Prezentacja mojej Corsy: http://www.izpol.pl Prezentacja mojej II Corsy: http://widoczni.org
     
 pokemon 
E16SE



Informacje
LPG: Nie
Klub: Astra Club
Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 175
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 7 Wrzesień 2011, 13:33   

Również miałem podobny problem lecz nie z Corsą a Calibrą. Po zrobieniu około 100km już był brak płynu w układzie chłodzenia. U mnie była uszkodzona nagrzewnica. Wymiana tego elementu od razu wyeliminowała tą usterkę.
 
 
     
 Iwona 


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Wiek: 28
Dołączyła: 07 Wrz 2011
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Wrzesień 2011, 15:26   

Zapomniałam dodać, że nie ma żadnego przecieku, żaden wąż nie jest pęknięty, sprawdzało to trzech mechaników... chyba że po dłuższym czasie coś kapie, ale no tak jak mówię, pierwsze co zrobili mechanicy to właśnie sprawdzali przecieki i nic...

[ Dodano: 7 Wrzesień 2011, 15:27 ]
ja się nie znam, ale z tego co wiem, to że płynu ubywa, to nie znaczy, że coś musi przeciekać... może silnik żre ten płyn czy coś :/

[ Dodano: 7 Wrzesień 2011, 15:28 ]
popytam mechanika o nagrzewnicę i pompę wody, tak jak tu sugerujecie, zobaczymy... Tymczasem jak ktoś ma jeszcze jakieś teorie, to zapraszam do dyskusji
Dziękuję i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Iwona 8 Wrzesień 2011, 10:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 krzychu8877 


Informacje
podkarpackie

Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 7 Wrzesień 2011, 21:20   

Sprawdź czy końcówki wszystkich węży nie są mokre, zobacz na silnik, nawet poświeć latarką czy gdzieś nie leje się po silniku. A możesz też uruchomić na kilka minut aż się załączy wentylator i wtedy też zobaczyć czy gdzieś nie kapie. Zobacz pod nakrętką tam gdzie wlewa się olej czy jakiś majonez się nie robi. Bo gdzieś musi uciekać płyn, nie ma mowy żeby ot tak sobie wyparował.
 
 
     
 Iwona 


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Wiek: 28
Dołączyła: 07 Wrz 2011
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Wrzesień 2011, 21:36   

jest majonez pod nakrętką... ale tak jak mówię, mechanik wykluczył głowicę i uszczelkę....
Ostatnio zmieniony przez Iwona 8 Wrzesień 2011, 10:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 WojT90 



Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Imię: Wojtek
Wiek: 23
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Wrzesień 2011, 22:41   
   Moje auto: GOLF IV


Ja miałem ten "majonez" gdy padł mi czujnik temperatury i za późno się załączał wentylator, ale aż takiej utraty płynu nie miałem ;/
 
  Prezentacja mojej Corsy: http://klubcorsa.pl/forum...der=asc&start=0
     
 west 
widoczni.org



Informacje
wielkopolskie

LPG: Tak
Imię: Bartek
Pomógł: 42 razy
Wiek: 32
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 1741
Skąd: Księstwo Poznańskie
Wysłany: 8 Wrzesień 2011, 10:42   
   Moje auto: VW Polo III Classic


Iwona napisał/a:
jest majonez pod nakrętką... ale tak jak mowie, mechanik wykluczyl glowice i uszczelke....


jak to zrobił?

na oko?

jedź do innego mechanika....

brak płynu + masło =???

ps: popraw swoje wszystkie posty używa jąć ąśćęźż!
inaczej trafi temat do kosza
 
  Prezentacja mojej Corsy: http://www.izpol.pl Prezentacja mojej II Corsy: http://widoczni.org
     
 Bania26 



Informacje
LPG: Nie
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 437
Skąd: Białystok
Wysłany: 8 Wrzesień 2011, 13:59   

Wszystkie objawy wskazują na uszczelkę pod głowicą, być może przegrzał ci się któregoś razu silnik i szlak trafił uszczelkę.. niestety wada Cors D - brak czujników temperatury.. Patrzyłeś czy auto nie dymi tobie na biało jak rozgrzany jest silnik ?
 
 
     
 jjurgiel 


Informacje
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 70
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Wrzesień 2011, 15:34   

Bania26 napisał/a:
Wszystkie objawy wskazują na uszczelkę pod głowicą, być może przegrzał ci się któregoś razu silnik i szlak trafił uszczelkę.. niestety wada Cors D - brak czujników temperatury.. Patrzyłeś czy auto nie dymi tobie na biało jak rozgrzany jest silnik ?


przychylam się do zdania kolegi miałem dokładnie tak w innym aucie, a co do wskaźnika temperatury to co jakiś czas włączam tryb serwisowy na wyświetlaczu i obserwuję jak rośnie temperatura w czasie nagrzewania się silnika
generalnie stan uszczelki pod głowicą bardzo trudno jest ocenić bez zdejmowania głowicy, choć jest test zawartości spalin w płynie chłodniczym i tym testem można wstępnie zdiagnozować uszkodzoną uszczelkę pod głowicą
 
 
     
 Iwona 


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Wiek: 28
Dołączyła: 07 Wrz 2011
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Wrzesień 2011, 22:01   

Ja też myślę, że musi chodzić o uszczelkę... Pójdę do innego mechanika i zobaczymy.
A jak się włącza tryb serwisowy na wyświetlaczu?
Pozdrawiam


jjurgiel napisał/a:
Bania26 napisał/a:
Wszystkie objawy wskazują na uszczelkę pod głowicą, być może przegrzał ci się któregoś razu silnik i szlak trafił uszczelkę.. niestety wada Cors D - brak czujników temperatury.. Patrzyłeś czy auto nie dymi tobie na biało jak rozgrzany jest silnik ?


przychylam się do zdania kolegi miałem dokładnie tak w innym aucie, a co do wskaźnika temperatury to co jakiś czas włączam tryb serwisowy na wyświetlaczu i obserwuję jak rośnie temperatura w czasie nagrzewania się silnika
generalnie stan uszczelki pod głowicą bardzo trudno jest ocenić bez zdejmowania głowicy, choć jest test zawartości spalin w płynie chłodniczym i tym testem można wstępnie zdiagnozować uszkodzoną uszczelkę pod głowicą
 
 
     
 jjurgiel 


Informacje
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 70
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 9 Wrzesień 2011, 17:40   

Iwona napisał/a:
A jak się włącza tryb serwisowy na wyświetlaczu?


http://klubcorsa.pl/forum...d-vt2919,15.htm
 
 
     
 Iwona 


Informacje
malopolskie

LPG: Nie
Wiek: 28
Dołączyła: 07 Wrz 2011
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Wrzesień 2011, 00:40   

Dziękuję za cenne opinie. Mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie jestem umówiona z mechanikiem pod koniec przyszłego tygodnia. Czy do tego czasu można tym autem jeździć na niskich obrotach po mieście na zakupy choćby (zakładam oczywiście, że chodzi o uszczelkę)? Czy może się coś stać z nim, jeśli będę go zbytnio eksploatować? I tak właściwie na tej awarii zrobiłam już jakieś 250-300 km...
Pozdrawiam!
 
 
     
 spidan 
Beatka + 29.10.2010



Informacje
dolnoslaskie

LPG: Tak
Klub: Astra Club
Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 1054
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 10 Wrzesień 2011, 09:07   
   Moje auto: ASTRA G


Jeśli jest podejrzenie uszczelki to lepiej zostawić auto w spokoju i nie eksploatować wogóle. Może dojść do wydmuchania uszczelki co może spowodować skrzywienie głowicy. Chyba lepiej wydać 100 zł na taxi niż później na remont plus zakup głowicy za minimum 500 zł.
 
 
     
.::Pani Reklama::.

pisz œmiało! reklama@klubcorsa.pl

Dołaczył : Dawno Temu
Posty : 5000
Skad : Z bazy danych



Witaj! Użyj funkcji szukaj zanim założysz nowy temat




Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  



   Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

   Projekt wykonany przez Kaszubski, dla klubcorsa.pl- wszelkie prawa zastrzeżone.
   Kopiowanie postanowień graficznych i elementów ze strony bez zgody administracji- zabronione.