LPG: Tak
Klub: Astra Club Pomógł: 29 razy Wiek: 46 Dołączył: 24 Maj 2008 Posty: 993 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 13 Grudzień 2010, 07:46
Moje auto: ASTRA G
A nie lepiej wymienić olej w warsztacie - (przy zakupie oleju jest gratis), niż samemu sie brudzić i później zastanawiać się co zrobić ze starym olejem?
Tym bardziej sądząc po zadawanych pytaniach - małe pojęcie o mechanice.
A nie lepiej wymienić olej w warsztacie - (przy zakupie oleju jest gratis), niż samemu sie brudzić i później zastanawiać się co zrobić ze starym olejem?
Tym bardziej sądząc po zadawanych pytaniach - małe pojęcie o mechanice.
Gdyby było lepiej to bym nie pytał a forum i ten temat jest po to żeby się czegoś nauczyć i poznać lepiej pojazd.
Druga sprawa czy jak zmieniasz olej w warsztacie to wiesz co ci wlali?
olej na allegro (z hurtowni) plus filtr i przesyłka 140zł a w warsztacie 180zł.
Za resztę :piwo:
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 208 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 14 Grudzień 2010, 14:48
Moje auto: Laguna II PHII
Witam,
trochę porywasz się z motyką na słońce, ale to po kolei: Filtr Oleju znajduje się z przodu silnika pod aluminiową osłonką - podobna do zakrętki termosu potrzebujesz Torx'y aby ją odkręcić, pod osłoną masz kopułkę filtra która jest z plastiku, na szczycie ma cos na kształt nakrętki która jest również plastikowa - jest to odlany element na wtryskarce, "nakrętka" ta jest nacięta na 2 przeciwległych ściankach, nacięcia te ma wypełnić zapewne jakiś specjalistyczny klucz - jeżeli nic tam nie wejdzie to Ci się plastik będzie uginał pod kluczem i objedziesz w 5 minut (wiem z doświadczenia) dostęp zwykłym kluczem do filtra jest o tyle utrudniony że jest za mało miejsca. Filtr jaki masz poznasz dopiero po zdjęciu kopułki, były w tym silniku 2 rodzaje różnią się długością.
Dzięki za odpowiedz,znalazłem ten filtr wcześniej i nawet go odkręciłem,potrzeba klucza nasadowego 27.Dobrze było by mieć klucz dynamometryczny, na obudowie filtra jest podana wartość momentu z jaką trzeba go dokręcać.
Trzeba pamiętać, że w tym modelu występowały dwa typy filtrów. Miesiąc temu kupowałem olej i filtr wg katalogu OE670, jednak przy wymianie w warsztacie okazało się, że to jednak OE682 - znacznie droższy. Klucze do odkręcenia obudowy to nasadowy 27 i Torx T30.
W obudowie typu FILTRAUTO:
Nr kat.:
MANN - HU 713/1x
OPEL 56-50-342 / GM 93177787
FILTRON - OE 670
W obudowie typu UFI:
Nr kat.:
MANN - HU 712/7x
OPEL 56-50-367 / GM 93186856
FILTRON - OE 682
LPG: Nie
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 3 Skąd: Gliwice
Wysłany: 17 Grudzień 2010, 15:53
Hmmm od "Koordynatora Sklepu Internetowego Dixi-Car S.A." dowiedziałem, się iż ponoć można rozróżnić rodzaj filtra (ufi/purflux) po korku wlewu oleju. Zobaczymy jak sprawdzi się to w praktyce jak już pojadę z filtrem na wymianę.
storm napisał/a:
przy wymianie w warsztacie okazało się, że to jednak OE682 - znacznie droższy.
Abstrahując od ceny, różnica pomiędzy oboma filtrami w tym sklepie to jakieś 3zł, a w filtronie 14zł
Hmmm od "Koordynatora Sklepu Internetowego Dixi-Car S.A." dowiedziałem, się iż ponoć można rozróżnić rodzaj filtra (ufi/purflux) po korku wlewu oleju. Zobaczymy jak sprawdzi się to w praktyce jak już pojadę z filtrem na wymianę.
u mnie obudowa jest szara, a koleś z warsztatu powiedział, ze powinna być czarna, że niby oryginalna;) może po kolorze się rozróżnia jaki to jest typ?;]
S4IK0 napisał/a:
Abstrahując od ceny, różnica pomiędzy oboma filtrami w tym sklepie to jakieś 3zł, a w filtronie 14zł
z 23zł zrobiło się 42zł (filtron), tak więc proporcjonalnie dużo ;>
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum