To błędne myślenie, gdyż za wskazania temperatury na wskaźniku odpowiada osobny czujnik umieszczony nie w chłodnicy jak ten tylko w bloku silnika. Nie znam sie szczególnie na silnikach a;e tego to akurat jestem pewien gdyż miałem przeboje z tymi czujnikami. Na pewno są dwa jeden w chłodnicy dochodzą do niego dwa kabelki(dwie żyły) i on załącza wentylator oraz drugi czujnik ten w bloku silnika z jednym kabelkiem.
Ostatnio zmieniony przez keradds 1 Luty 2009, 17:36, w całości zmieniany 1 raz
totik [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 1 Luty 2009, 13:08
tak sobie czytam ... i nie wierze w to co czytam .. ehhh ...
chłopcy i dziewczęta....
czujniki w chłodnicy są tylko i wyłącznie od wentylatora lub wentylatorów na chłodnicy ... dwa występują w samochodach z klimą gdyż ten drugi odpowiada za wentylator od klimy
czyjnik temperatury .... mamy takowe dwa ... jeden rzucasygnał na zagar w desce a drugi daje sygnał do kompa ... i na pewno nie są zamontowane w chłodnicy ...
w zależności od rodzaju silnika znajdują się w:
c12nz, c14nz, c14se i wszelakie 8V jakie występowały w CB :
temperatura na zegary - górna część kolektora dolotowego tak na oko pomiedzy 1 a 2 cylindrem
temperatura na komputer - tylna część kolektora dolotowego od strony ściany grodziowej za alternatorem czujnik z podwójna niebieską wtyczką ( dojście od gory fatalne a od dołu jeszcze gorsze )
c14xe, x14xe itp 16V - w obudowie termostatu na krućcu wyjściowym z bluku silnika ... patrząc od przodu samochodu po lewj stornie tuż za chłodnicą
co do dizelków i umiejscowienia czujników się nie wypowiem z powodu braku wiedzy praktycznej ... aczkolwiek przy najbliższej okazji oblukam ... a jak znajde troche czasu to zapodam jakieś fotki
ak sobie czytam ... i nie wierze w to co czytam .. ehhh ...
chłopcy i dziewczęta....
czujniki w chłodnicy są tylko i wyłącznie od wentylatora lub wentylatorów na chłodnicy ... dwa występują w samochodach z klimą gdyż ten drugi odpowiada za wentylator od klimy
Szanowny kolego totik upraszam o dokładne czytanie tekstu ze zrozumieniem-
keradds napisał/a:
Na pewno są dwa jeden w chłodnicy dochodzą do niego dwa kabelki(dwie żyły) i on załącza wentylator oraz drugi czujnik ten w bloku silnika z jednym kabelkiem.
jak dla mnie Kolega powtarza to co już zostało ustalone :foch:
totik [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 1 Luty 2009, 22:02
keradds napisał/a:
Szanowny kolego totik upraszam o dokładne czytanie tekstu ze zrozumieniem-
to może piszta ze zrozumieniem
tomcio105 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 4 Luty 2009, 22:58
Jeśli chodzi o mnie wymieniłem czujnik i wentylator chodzi poprawnie, a co najdziwniejsze kontrolka od wtrysków przestała się palić. Wcześniej paliła mi się podczas normalnej jazdy.
Witam mam takowy problem słabo nagrzewa mi się silnik ostatnio np . trasa toruń płock start z zimnego silnika temp 90 stopni uzyskałem po 40 km ;/ jak nie więcej dokładnie już nie pamiętam codziennie robię 10 km do pracy i pod pracą jestem zmuszony gasić silnik nie dogrzany co wiadomo czym skutkuje ;/ czy to wina tego czujnika temp. ?
Ja bym obstawiał bardziej na termostat. Jak odpalisz rano powiedzmy przejedź się z 600m i zobacz, czy wężyk który leci do chłodnicy jest ciepły, jeśli tak to termostat przepuszcza i trzeba wymienić. Ja jadę 5-6 kilosów i zawsze pokazuje 90 stopni jak dojade.
Andrew525 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 17 Grudzień 2009, 17:26
To który muszę wymienić termostat są 2 ? Mi się wolno nagrzewa do 90C i za bardzo nie trzyma tej temperatury w korku 90C a jak przejadę kawałek to od razu temperatura spada.
To nie wiem czy mam sprawny termostat czy nie ? Czy po prostu zimne powietrze wpadające przez grill chłodzi silnik ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum