Tak on jest po stronie kierowcy przymocowany w chłodnicy. tuż przy kole.
Dojście jest tylko od dołu: trzeba się położyć pod samochodem. A co ci się kolego dzieje??
Jesteś pewien że to czujnik?
kendzi [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 30 Sierpień 2008, 09:29
Mechanik mi powiedział ze trzeba wymienić, wiec wymieniam.
A co sie dzieje to co większosci ludzi w corsie B szarpie podczas jazdy ze stałą prędkoscią, gdy spadną mu obroty, zdarza mu sie mulić, etc. Walcze z tym już od zeszłego roku, 3 mechaników miałem i każdy mądrzejszy, pirwszy brał go z 4 razy na komputer wywalał mu ten sam błąd i coś porobił, coś porobił (potem sie dowiedziałe ze czyscił silnik krokowy i wymienił potencjometr przepustnicy), troche chodził i od nowa, a gosci zawsze brał na wejsciu 50zł za podłączenie od komputera, wiec sie do mechaników zraziłem. Drugi w sumie też nie wiedział ale był bardziej kumaty bo znalazł dziurawy wężyk i tylko raz wziął za komputer potem już nic nie brał jak przyjeżdzałem tylko czyścił i było ok. Trzeci z kolei od razu powiedział że jedna ze trzeba wyminić czujnik temp, bo moze być źle odczytywana i to przezto. Potem stwierdził że jedna ze świec cos kiepsko pali ale on nie wie czy to świca czy przewód. Wczoraj wymienięłm swiece i przewody ale dalej sie to dzieje, a ze taki czujnik nie wiele kosztuje to kupiłem w ciemno i teraz chce wymienić mam nadzieje ze to będzie to.
hej forumowicze mam pytanie może trochę głupie ale czy w corsie b( silnik 1,0 12V) są dwa czujniki temperatury? Mam taki problem ze wskaźnik temp przy zegarach nic mi nie wskazuje, znajomy wymienił mi czujnik temp który znajduje się po lewej stronie bloku silnika tuż nad termostatem, ale to nic nie pomogło gdyż wskaźnik nadal nie drgnie z miejsca. Powyżej czytałem o jakimś czujniku na dole przy chłodnicy może to on odpowiada za wskaźnik przy zegarach? jeśli mam racje że są dwa czujniki i ten jest za to odpowiedzialny to jak go wymienić i ile on kosztuje? z góry dzięki za info
Ostatnio zmieniony przez keradds 5 Grudzień 2008, 20:58, w całości zmieniany 1 raz
Sprostowanie czujnik znajduje się po przeciwnej stronie niż termostat. Dzisiaj pytałem w sklepie z częściami do opla i gość powiedział że to właśnie ten czujnik jest od wskaźnika na tablicy rozdzielczej ( wiec wymieniony został właściwy), a ten przy chłodnicy odpowiada za załączenie wentylatora (i działa bo dziś sprawdziłem) koleś stwierdził ze brak wskazań jakichkolwiek na wskaźniku to na pewno nie wina termostatu gdyż nawet jak by był walnięty to wskazówka choć trochę by drgnęła. Obie rury dochodzące do termostatu tj dolna i górna mi się nagrzewają już po krótkim odcinku jazdy więc termostat mi przepuszcza i i tak polecił mi wymianę. stwierdził ze może mam porostu popsuty wskaźnik temp lub walnięty przewód i kazał mi podłączyć go do masy i sprawdzić czy wskazówka się wychyli. Moje pytanie dla was koledzy banalne (jestem laikiem z ograniczonym budżetem więc nie chce i nie mogę latać ze wszystkim po warsztatach) jak to zrobić? Czy wystarczy dotknąć przewodem który dochodzi do czujnika w jakąś metalowa część w silniku czy jakoś inaczej?
I jeszcze jedno ten czujnik co kolega Kendzi obrazuje linkiem: http://www.autoczesci.pl/...auction_details nie znajduje się po lewej stronie w chłodnicy tuż przy kole tylko po prawej stronie bloku silnika bo to jest ten który ja wymieniałem u siebie. Ten w chłodnicy jest dwa razy wiekszy (gabaryty) i odpowiada jak już napisałem za załączenie wentylatora. Tak jest przynajmniej u mnie
Nie zrobiłem zwarcia, ale wskazówka się nie wychyliła wiec albo sam wskaźnik albo gdzieś kabel przerwany. Metoda sprawdzenia z masa tego wskaźnika jest opisana w sam naprawiam opel dziś znalazłem.
tomcio105 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 22 Styczeń 2009, 22:39
Niechce zakładać specjalnie nowego tematu. Ostatnio mam problem z wentylarotem, a mianowice zdaża mi się, że chodzi bez przerwy. Załączył się przy temp. poniżej 95, silnik ochłodził się do jakichs 90, a on ciągle chodził. Gdy wyłaczyłem silnik, przyszedłem po 5 minutach i tylko włączyłem zapłon on nadal chodził. Ostatnio zdaża mi się, że wentylator włącza się w czasie normalnej jazdy przy niskiej temperaturze. Sądze, żę padł mi czujnik temperatury. Czy może być to coś innego :pytac:
Witam na logikę to czujnik temp który jest w chłodnicy wariuje gdyż to on jest odpowiedzialny za załączenie wentylatora, albo kabel ci gdzieś zwiera ale to mało prawdopodobne.
Witam na logikę to czujnik temp który jest w chłodnicy wariuje gdyż to on jest odpowiedzialny za załączenie wentylatora, albo kabel ci gdzieś zwiera ale to mało prawdopodobne.
gdyby to było to jak piszesz, to by na wskaźniku temperatury również pokazywało wysokie temperatury.
To błędne myślenie, gdyż za wskazania temperatury na wskaźniku odpowiada osobny czujnik umieszczony nie w chłodnicy jak ten tylko w bloku silnika. Nie znam sie szczególnie na silnikach a;e tego to akurat jestem pewien gdyż miałem przeboje z tymi czujnikami. Na pewno są dwa jeden w chłodnicy dochodzą do niego dwa kabelki(dwie żyły) i on załącza wentylator oraz drugi czujnik ten w bloku silnika z jednym kabelkiem.
Ostatnio zmieniony przez keradds 1 Luty 2009, 17:36, w całości zmieniany 1 raz
totik [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 1 Luty 2009, 13:08
tak sobie czytam ... i nie wierze w to co czytam .. ehhh ...
chłopcy i dziewczęta....
czujniki w chłodnicy są tylko i wyłącznie od wentylatora lub wentylatorów na chłodnicy ... dwa występują w samochodach z klimą gdyż ten drugi odpowiada za wentylator od klimy
czyjnik temperatury .... mamy takowe dwa ... jeden rzucasygnał na zagar w desce a drugi daje sygnał do kompa ... i na pewno nie są zamontowane w chłodnicy ...
w zależności od rodzaju silnika znajdują się w:
c12nz, c14nz, c14se i wszelakie 8V jakie występowały w CB :
temperatura na zegary - górna część kolektora dolotowego tak na oko pomiedzy 1 a 2 cylindrem
temperatura na komputer - tylna część kolektora dolotowego od strony ściany grodziowej za alternatorem czujnik z podwójna niebieską wtyczką ( dojście od gory fatalne a od dołu jeszcze gorsze )
c14xe, x14xe itp 16V - w obudowie termostatu na krućcu wyjściowym z bluku silnika ... patrząc od przodu samochodu po lewj stornie tuż za chłodnicą
co do dizelków i umiejscowienia czujników się nie wypowiem z powodu braku wiedzy praktycznej ... aczkolwiek przy najbliższej okazji oblukam ... a jak znajde troche czasu to zapodam jakieś fotki
ak sobie czytam ... i nie wierze w to co czytam .. ehhh ...
chłopcy i dziewczęta....
czujniki w chłodnicy są tylko i wyłącznie od wentylatora lub wentylatorów na chłodnicy ... dwa występują w samochodach z klimą gdyż ten drugi odpowiada za wentylator od klimy
Szanowny kolego totik upraszam o dokładne czytanie tekstu ze zrozumieniem-
keradds napisał/a:
Na pewno są dwa jeden w chłodnicy dochodzą do niego dwa kabelki(dwie żyły) i on załącza wentylator oraz drugi czujnik ten w bloku silnika z jednym kabelkiem.
jak dla mnie Kolega powtarza to co już zostało ustalone :foch:
totik [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 1 Luty 2009, 22:02
keradds napisał/a:
Szanowny kolego totik upraszam o dokładne czytanie tekstu ze zrozumieniem-
to może piszta ze zrozumieniem
tomcio105 [Usunięty]
Informacje
Wysłany: 4 Luty 2009, 22:58
Jeśli chodzi o mnie wymieniłem czujnik i wentylator chodzi poprawnie, a co najdziwniejsze kontrolka od wtrysków przestała się palić. Wcześniej paliła mi się podczas normalnej jazdy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum