To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - [ Silnik] Jaka jest prawidłowa wartość obrotów x10xe

mike - 13 Październik 2014, 16:05
Temat postu: [ Silnik] Jaka jest prawidłowa wartość obrotów x10xe
Witam!

Prośba do posiadaczy CB z silnikiem x10xe z obrotomierzem, jakie macie (powinny być) obroty na biegu jałowym po nagrzaniu silnika do 90 stopni?

Raf02 - 13 Październik 2014, 22:40

Z tego co wyczytałem to 900. plus, minus- 50
mike - 13 Październik 2014, 22:51

:szokk: No to mam chyba problem "help"
Pytam bo dzisiaj zmieniłem licznik z licznika bez obrotomierza na licznik z obrotomierzem i po zagrzaniu silnika do temp. 90 stopni na obrotomierzy jest cały czas 1 500 obr/m. Silniczek krokowy już będzie się zawieszał?

Raf02 - 13 Październik 2014, 22:59

To faktycznie coś nie tak jak wskazuje 1500 a czy silniczek krokowy już będzie się zawieszał, to już nie mam pojęcia, poczekaj na odpowiedź expertów w tym temacie "jem"
yosh - 14 Październik 2014, 00:29

Czy licznik nie pochodzi przypadkiem z wersji czterocylindrowej ?
Trzycylindrowe silniki 1,0 generują 6 impulsów na pełen obrót wału , czterocylindrowe natomiast generują 4 impulsy , jeśli (jak się domyślam) licznik pochodzi z auta czterocylindrowego to wartość wskazana przez obrotomierz będzie zawyżona o jakieś 34%
Jeśli wredna kontrolka checkengine milczy i nie sygnalizuje awarii to obroty zapewne są właściwe , można oczywiście podłączyć pod komputer i zweryfikować obroty .

ziomas1233 - 14 Październik 2014, 03:41

Cytat:
można oczywiście podłączyć pod komputer i zweryfikować tą wartość

Nie ma po co podłączać, podaj jakie są cyferki po literce"K-" w liczniku który wstawiłeś.

yosh - 14 Październik 2014, 08:42

ziomas1233 napisał/a:
Cytat:
można oczywiście podłączyć pod komputer i zweryfikować tą wartość

Nie ma po co podłączać, podaj jakie są cyferki po literce"K-" w liczniku który wstawiłeś.

No tak , tylko ten indeks tyczy się prędkościomierza , a post dotyczy przekłamań obrotomierza .

mike - 14 Październik 2014, 08:51

Stary licznik K16676 i nowy licznik z obrotomierzem K16676. Checkengine milczy, nic nie mruga nic nie świeci.
yosh - 14 Październik 2014, 10:19

Cóż więc zostaje tylko poszukać licznika z obrotomierzem od X10XE lub przerobić ten który masz .
ziomas1233 - 14 Październik 2014, 12:20

Cytat:
No tak , tylko ten indeks tyczy się prędkościomierza , a post dotyczy przekłamań obrotomierza
Znowu zaczynasz, jak się nie znasz to się nie wypowiadaj :nc: , pisane było wcześniej, ale szkoda że ktoś wywalił temat, zasada jest taka że ze zwykłego licznika bez obrotka, dobiera sie po tych samych oznaczeniach po literce w czy k licznik z obrotkiem.
Cytat:
Stary licznik K16676 i nowy licznik z obrotomierzem K16676. Checkengine milczy, nic nie mruga nic nie świeci
Ten sam numer jest też od silników 1.4 i jak kolega napisał wymiana obrotka lub całego licznika.
Milion - 14 Październik 2014, 12:26

możesz też poszukać kogoś z dobrym multimetrem, kto byłby w stanie zmierzyć częstotliwość sygnału obrotomierza. Tylko uwaga: multimetry zazwyczaj potrafią mierzyć częstotliwość dla przebiegów przemiennych (tzn takich co się zmieniają np od -6V do +6V), a tu mamy do czynienia z przebiegiem zmiennym w zakresie 0-12V. Żeby więc móc go zmierzyć multimetrem, należy w szereg z multimetrem wstawić kondensator.

Podobno da się przerobić taki obrotek poprzez odpowiednie przelutowanie zworek na płytce obrotka. Musiałbyś znaleść licznik od X10XE i porównać układ zworek.

yosh - 14 Październik 2014, 13:21

ziomas1233 napisał/a:
Cytat:
No tak , tylko ten indeks tyczy się prędkościomierza , a post dotyczy przekłamań obrotomierza
Znowu zaczynasz, jak się nie znasz to się nie wypowiadaj

Znowu błyszczysz kolego , parametr licznika K16676 ma się nijak do obrotomierza .
Przeczytaj mądralo to co napisałem wcześniej , najlepiej kilka razy to może coś w końcu pojmiesz .
Jeśli musisz robić ludziom wodę z mózgu to rób to gdzieś indziej niedoceniony ekspercie .
Liczniki z parametrem K16676 były montowane w corsach 1.2 16v jak i 1.0 12v i nie tylko , silniki różnią się ilością cylindrów co bezpośrednio przekłada się na inną częstotliwość generowanych impulsów do obrotomierza .

[ Dodano: 14 Październik 2014, 13:28 ]
ziomas1233 napisał/a:
zasada jest taka że ze zwykłego licznika bez obrotka, dobiera sie po tych samych oznaczeniach po literce w czy k licznik z obrotkiem

Owszem , a wszystko to po to żeby dobrać sobie właściwy prędkościomierz , obrotomierz to odrębna sprawa .
Temat był przerabiany już kilkakrotnie i nie tylko na tym forum .

CJ - 14 Październik 2014, 13:29

yosh ma rację- sam indeks nie wystarcza! Masz 1.0, to musi być licznik z 1.0, bo inaczej będą przekłamania. Gdy szukałem dla siebie, to akurat trafiłem na rozbiórkę 1.0, bo na portalach, to wszystko napiszą byle sprzedać.
ziomas1233 - 14 Październik 2014, 14:43

Lepiej, przeczytaj, co napisałem i porusz szarość jeżeli posiadasz, aż do zrozumienia, najpierw pisząc tak:
Cytat:
Znowu błyszczysz kolego , parametr licznika K16676 ma się nijak do obrotomierza
a później przyznając racje:
Cytat:
zasada jest taka że ze zwykłego licznika bez obrotka, dobiera sie po tych samych oznaczeniach po literce w czy k licznik z obrotkiem

Owszem , a wszystko to po to żeby dobrać sobie właściwy prędkościomierz , obrotomierz to odrębna sprawa
Owszem zgodzę się że to odrębna sprawa, aż dziw bierze że co niektórzy cie jeszcze słuchają, powiedz mi "MISTRZU", czym będziesz się kierował przy kupnie odpowiedniego licznika z obrotkiem, jakim wyznacznikiem?. jak nie tym, co? :zle1: Jak się nie ma spisu numeracji vdo od których wersji jest obrotomierz, to inaczej nie znajdziesz odpowiedniego.
yosh - 14 Październik 2014, 16:30

ziomas1233 napisał/a:
Lepiej, przeczytaj, co napisałem i porusz szarość jeżeli posiadasz, aż do zrozumienia, najpierw pisząc tak:
Cytat:
Znowu błyszczysz kolego , parametr licznika K16676 ma się nijak do obrotomierza
a później przyznając racje:
Cytat:
zasada jest taka że ze zwykłego licznika bez obrotka, dobiera sie po tych samych oznaczeniach po literce w czy k licznik z obrotkiem


Owszem , a wszystko to po to żeby dobrać sobie właściwy prędkościomierz , obrotomierz to odrębna sprawa

Zaznaczyłem na czerwono złoty myślicielu żebyś nie przegapił tego co tam jest napisane , przypominam że prędkościomierz został dobrany właściwie , zakładam też że odróżniasz słowa (prędkościomierz i obrotomierz) , w obydwu zdaniach wyżej tak właściwie napisane jest to samo .
Od samego początku trujesz o indeksach licznika mimo że dyskusja jest na temat obrotomierza.
Podkreślę jeszcze raz mowa jest o obrotomierzu .
ziomas1233 napisał/a:
porusz szarość

Ziomas1233 wybacz "burak" ale dalsza dyskusja z tobą to zwykłe marnotrawstwo czasu , temat został wyczerpany do granic możliwości .
Przypominam że mowa jest o obrotomierzu , no i zachęcam do czytania ze zrozumieniem .
Powodzenia :okk:

yosh - 14 Październik 2014, 18:23

ziomas1233 napisał/a:
Cytat:
można oczywiście podłączyć pod komputer i zweryfikować tą wartość

Nie ma po co podłączać, podaj jakie są cyferki po literce"K-" w liczniku który wstawiłeś.

Kolego , w poście wyżej chodziło mi wartość obrotomierza na jałowych obrotach , to po pierwsze .
ziomas1233 napisał/a:
Musiałeś doznać urazy w głowę bo ty dalej nie wiesz o co chodzi z tą numeracją
Po drugie , wydaje ci się że jesteś pępkiem świata i że posiadłeś jakąś tajemną wiedzę , niestety są ludzie mądrzejsi od ciebie i wcale nie mówię tutaj o sobie .
Po trzecie , forum jest dla wszystkich , nie musisz się zgadzać z niczyją opinią również z moją , jeśli ci to przeszkadza to po prostu nie czytaj.
Po czwarte , kolejny raz odbiegasz od tematu więc sam się nie zdziwię jeśli powyższe wypociny zostaną wy-moderowane ( nie mam w zwyczaju nikomu się żalić zwłaszcza ludziom którzy tu pilnują porządku)
Po piąte , powściągnij swój język od wyrażania opinii na czyjś temat , teksty o poruszaniu szarości i urazach głowy zostaw dla siebie bo nie znasz mnie i nie jesteś moim kumplem .
Po szóste
ziomas1233 napisał/a:
nawet nie odpowiedziałeś mi i na poprzednie pytanie czym poza tym co napisałem, będziesz się kierował przy kupnie odpowiedniego obrotomierza bądź licznika?

Odpowiedz na to pytanie została już udzielona i to nie tylko prze zemnie , porostu trzeba szukać licznika od X10XE i wystarczy .
Autor postu jak przypuszczam szukając licznika zasugerował się tylko indeksem prędkościomierza co jak widać niestety nie wystarczyło .
ziomas1233 napisał/a:
Cytat:
No tak , tylko ten indeks tyczy się prędkościomierza , a post dotyczy przekłamań obrotomierza
Znowu zaczynasz, jak się nie znasz to się nie wypowiadaj

Jak wcześniej , jeśli ci się nie podoba to nie czytaj albo pomęcz paluszki na jakimś innym forum , ale przede wszystkim trzymaj się wątku i nie zalewaj postu swoją tajemną i wszechstronną wiedzą .
Pozdrawiam

mike - 14 Październik 2014, 21:47

Milion byłbym Ci wdzięczny jakbyś miał chwilę czasu i dał znać jak przerobić ten licznik. Dałem się trochę zrobić w konia :wstyd:
yosh - 15 Październik 2014, 12:44

Gdzieś posiadam fotki z przeróbki swojego obrotomierza r4 pod v6 , ilość generowanych impulsów r3 i v6 jest taka sama więc będzie pasować .
ziomas1233 - 15 Październik 2014, 12:54

:lol1: do tej pory nie wiedziałem że, uczyli was w prl-u przeróbki obrotków od cb których rzekomo nie było :brawo2:
CJ - 15 Październik 2014, 15:41

Prawidłowa wartość, to przedział 800-900


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group