To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Opel Corsa - Fan Klub
Opel Corsa - forum, dyskusje, porady, poradniki, modele Opla Corsy, wszystko co związane z Oplem Corsą

Silnik i osprzęt - dużo szlamu pod korkiem wlewu oleju

pankamyk - 3 Grudzień 2012, 14:48
Temat postu: dużo szlamu pod korkiem wlewu oleju
Witam! Nie jestem doświadczonym kierowcą, więc proszę o radę. Od dłuższego czasu znajduje pod korkiem wlewu oleju osad-szlam. Usłyszałem od kogoś, że to może być wynik przepalenia uszczelki pod głowicą. Szlamu po przejechaniu np 80km jest dość dużo - zadużo jak na tylko wilgoć związaną z porą roku. Stąd pytanie czy wymieniać uszczelkę pod głowicą? jaki jest tego koszt? co trzeba-zalecane jest do wymiany razem z uszczelką? o co zapytać mechaników?
scubzik - 4 Grudzień 2012, 16:20

Jeśli "szlam" jest jasny (kremowy) to ewidentnie wilgoć łączy się z olejem. Najczęściej jest to niestety wina uszczelki pod "czapką" -- płyn dostaje się do oleju .. Zobacz czy nie ubywa Ci płynu chłodzącego. Jeśli nie ..to być może wilgoć z odmy ..
lukas2226 - 4 Grudzień 2012, 20:47

Sprawdź czy masz tak zwany szlam na bagnecie i w zbiorniczku wyrównawczym. Jeżeli tak jest to ciecz chłodząca dostaje się do oleju. Tak jak mówisz może być uszczelka pod głowicą. Musisz zrobić to jak najszybciej bo będziesz miał "toffi" w całym silniku i układzie chłodzącym a jest to ciężko wypłukać.

[ Dodano: 4 Grudzień 2012, 20:49 ]
Koszt takiej naprawy to około 450-600zł. Zależy od mechanika.

scubzik - 4 Grudzień 2012, 21:17

Jeśli rozbierze silnik .. to warto od razu zobaczyć jaki jest stan pierścieni i panewek .. Jak są ok .. to luz .. a jak są podejrzane .. to od razu albo remont (i czyszczenie na ultradźwiękach) albo inna motorownia ..
Ale jak pisze lukas2226, zerknij stan oliwy (kolor) na bagnecie .. i przede wszystkim sprawdź stan płynu

lukas2226 - 5 Grudzień 2012, 21:15

Jeżeli remont to remont ale to są dodatkowe koszty. Przy uszczelce pod głowicą dołu silnika nie rozbierasz. A zmienisz dodatkowo pierścienie na tłokach to jest 350-450 zł więcej. Wszystko może się wyjaśnić jak będzie zdjęta głowica.
scubzik - 5 Grudzień 2012, 21:28

no tak . wszystko zależy co jest do roboty .. bo koszt części to jedno.. ale np. czyszczenie, obróbka . nie wiadomo jak wyglądają zawory i gniazda zaworowe w głowicy, od razu zmiana uszczelniaczy (bo to grosze) i inne pierdy .. nie wiem jak jest zbudowana głowica w Corsie , ale od razu inspekcja popychaczy (czy prowadnic) by się przydała, luzów zaworowych itp ..
Wg mnie ja robić to robić do końca . Wiem co mówię. przerabiałem to w swoim nissanie... i nie jest to tania "zabawa" .

pankamyk - 6 Grudzień 2012, 10:27

Boje się naciagania na koszty dodatkowe chociaż też jestem zdania, że jak robić to do końca. Układ chłodzący jest czysty. Zimą plyn chłodzący faktycznie ubywa bardzo bardzo minimalnie ale jednak. Latem bylo to szybsze, nawet myślałem, że to wina chłodnicy. Bagnet jest czysty, bez szlamu ale wg mnie olej na nim jest bardzo przepalony a wymieniany byl pod koniec wakacji plus filtr. Zbiornik wyrównawczy płynu jest czysty. Odmy sprawdzę.
Kupilem uszczelkę pod glowicę, czyli pozostają jeszcze uszczelniacze jeśli chodzi o części?

scubzik - 6 Grudzień 2012, 11:53

pankamyk, uszczelniacze (nie opłaca się nie wymieniać) .. no i koszt planowania (lub chociaż zabielania) głowicy.. Dobrze jest też sprawdzić czy blok nie wymaga "liźnięcia" ..
lukas2226 - 6 Grudzień 2012, 21:13

Do tak małego silnika blok nie wymaga szlifu. Jedynie planowanie głowicy. Tam jest bardzo łatwo zmienić uszczelkę pod głowicą. Zdarzyło mi się zmienić ze 2 razy. A zawsze pojawia się ten szlam na korku po przejechaniu danych kilometrów. Wycierałem korek i na nowo było tak samo?
pankamyk - 6 Grudzień 2012, 23:23

Tak, w sumie zawsze do tej pory szybciej lub wolniej się zbiera. zauważyłem, że korek od wlewu oleju ma lekkie naciecie na uszczelce. Nie wiem kiedy się pojawiło i czy ma wplyw.
Moim błędem było słuchanie przez dłuższy czas, że to tylko wina atmosfery i tego, że auto dziennie jeżdzi na krótkich trasach 10km.

scubzik - 7 Grudzień 2012, 10:30

lukas2226 napisał/a:
Do tak małego silnika blok nie wymaga szlifu
???
co ma za znacznie wielkość silnika .. jeśli blok okazuje się "zwichrowany" to można a nawet trzeba go wyrównać ..

pankamyk napisał/a:
Moim błędem było słuchanie przez dłuższy czas, że to tylko wina atmosfery i tego, że auto dziennie jeżdzi na krótkich trasach 10km

nie Twoja wina .. to tylko silnik.. ale fakt .trza samemu obserwować i się uczyć :)

darx1204 - 7 Grudzień 2012, 10:55

A ja podam inny przykład powodem tego jest niedogrzany silnik!! A nie uszczelka pod głowicą!! Panowie nie naciągamy na koszty kolegi. Ja miałem taki przypadek też robię trasy do pracy 10km i też miałem masło na korku okazało się że silnik się nie dogrzewa a przyczyną tego był termostat był otwarty na dużym obiegu przez co wychładzał silnik bo płyn chłodzący przepływał przez schłodzoną chłodnicę.
pankamyk - 7 Grudzień 2012, 11:33

Dzięki także za taką opinie. Zauważyłem, że silnik jest uszczelniony na bokach jakby czarnym silikonem. Czy poprzedni kierowca coś mógł robić tanim kosztem na własną rekę???
darx1204 - 7 Grudzień 2012, 11:39

Powiedz mi auto normalnie nabiera temperatury?? Czy raczej wolniej albo wogóle?? teraz będą mrozy to odczujesz jeśli nie będzie miał temp. 90 stopni to już mam powód, na postoju wskoczy na 90 ale jak ruszysz odrazu spada temp.

Jesteś pewny że to silikon a nie uszczelka?? bo były stosowane gumowe i korkowe uszczelki jako zamiennik. Bo oryginalne były metalowo-włukniowe

pankamyk - 7 Grudzień 2012, 17:25

Po 5-6km silnik ma równo 80 stopni. O tej porze roku na dystansach 10-15km więcej nie nagrzewa się. darkx proszę rozwiń swoją myśl.

Czy temat wymiany termostatu ma tu jakiś sens???

darx1204 - 7 Grudzień 2012, 23:37

hmm... Ciężko stwierdzić ja po dystansie 8km mam dokładnie 91 stopni spróbuj może odpalić auto zostawić na postoju do momentu włączenia się wiatraka chłodnicy i potem ruszyć jeśli temp. spadnie s powrotem do 80 stopni lub mniej to termostat do wymiany zawsze się można spotkać i zobaczyć co mu dolega, daleko nie ma:) Lędziny Sosnowiec kawałeczek drogi:D
pankamyk - 17 Grudzień 2012, 21:47

dołączam foto silnika i ponawiam jedno wcześniejsze pytanie: czy to nieregularne uszczelnienie wokół jest normalne w tym modelu silnika? czy to możliwe, że poprzedni właściciel coś robił na własną rękę? ile to może mieć wspólnego ze szlamem w tytule tego wątku. Załącznik tu: https://www.dropbox.com/s...0%20%281%29.jpg
Elosia - 17 Grudzień 2012, 23:33

Dłubane.
Ori uszczelka jest widoczna, ale nie wystaje tak jak na zdjęciu

Matthew - 23 Grudzień 2012, 13:33

Od kiedy posiadasz Corse, na jaki olej zmieniłeś? Oraz jest złe uszczelka uszczelniona, proponuje wymienić olej, oraz wszystka uszczelki. Powiedz czy masz mokry silnik czy suchy. Mam ten sam problem lecz ja mam mokry silnik, wiec u mnie uszczelki są do wymiany.
pankamyk - 23 Grudzień 2012, 19:08

mam ją 6 miesięcy, po miesiącu od zakupu zalałem Castol'em 15w40, źle dobrany?? na takim, tylko LOTOSie jeździł pod poprzednim właścicielem. Są minimalne ślady oleju więc nastawiłem się na wymianę uszczelek pod głowicą i pod pokrywą zaworów, już kupione (coś jeszcze?). Myślę, że znów filtr oleju można dać nowy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group